valg af rundsav

Hej jeg skal lave en reol i 19mm mdf plade, så jeg skal tilpasse ca 6 plader, det er jo så ikke til det helt store, bare hobby brug, jeg skal så have en rundsav så tænkte den her fra silvan om det er noget man skal købe
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/s...dsav_62505

en basic rundsav, ved dog godt at den ikke er det helt vilde, men efter som jeg ikke skal bruge den til så meget om den laver et snit som er iorden, som man kan se så er skæerne store, ved så ikke om man skal have en anden klinge for at snittet bliver pænt
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det er en rigtig fin rundsav du har fundet. Jeg tror bare ikke den er specielt velegnet til lige netop det du skal bruge den til.
Jeg tror de har sparet for meget på de lejer der holder motorakslen og dermed klingen i ro.
Til dit brug ville jeg vælge en klinge med mindst 40 tænder i Ø160.
Hvis du skal skære meget nøjagtigt så er en rundsav med førings skinne at foretrække. Det kan man dog lave selv.
til mdf der skal være pænt bruger jeg en klinge med 48 tænder og som er 162mm i diameter. sådanne en koster omkring 350kr hvis jeg husker rigtigt.

Jacob
jeg ville holde mig langt væk fra den saw
en rundsav er en af de ting sammen med
boremakine , stiksav , slibemaskinedu vil
komme til at bruge mest igennnem dit liv
hvis du vil lave tingene selv så gå en tand eller
to op i prisklasse og tilføj en kvalitetsklinge
med 48-60 tænder til fine snit det vil du være
bedst tjent med på både kort og langt sigt
og på en håndrundsav er det vigtig at både
lejer og bundplade er ordentlige der er
ikke noget der må woble eller føles slasket
det kan gøre den direkte farlig at bruge

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Har du set hvad en 58 tands klinge til en 160mm rundsav koster ? den koster over 1200kr.
Man kan få rigtigt meget god rundsav for bare 700kr.
Skill laver nogle ret fornuftige rundsave til prisen. Men klinger til dem er åndsvagt dyre de skill kører med deres egen skæve klinge størrelse.
http://www.axminster.co.uk/category-Portable-Circular-Saws-813105.htm

så find en Bosch, dewalt eller Makita

en bosch grøn rundsav er ubehageligt spinkelt opbygget.

Jacob
min erfaring siger mig at mange gange på de billigere rundsave (og såmænd også på nogle af de dyrere) så er den klinge der er monteret fra fabrikken simpelthen for ringe. de er så tynde at de ikke laver nok spor til at det man saver ikke klemmer sammen om klingen ligesom at de ved lidt hårdere emner kan trække lidt til den ene side. efter min mening så vil det optimale være at købe en sav til en rimelig fornuftig pris og så opgrader den med en god robust klinge.

den du linker til der, tror jeg simpelthen du vil forbande fra første gang du forsøger på at lave et lige snit med den. kender udemærket selv det med at man er lidt ked af at smide mange penge efter noget værktøj man ikke regner med at komme til at bruge ret meget. og er du sikker på at du kun kommer til at bruge saven til den ene reol du skal lave så ville jeg da se om jeg ikke kendte en jeg kunne låne en sav af eller evt leje en ordentlig sav i et byggemarked (forlang at se pågældende sav og tjek at samtlige tænder ser ok ud) hvis det var mig.

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

okay takker for jeres gode råd tak tak 80)
Køb en skill rundsav, der betaler man ikke ekstra pga. en stort kendt navn, men får utroligt meget sav for pengene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis