Højtryksrenser med damp?

Hej igen

Overvejer pt at anskaffe mig en damprenser til udendørs brug da jeg er træt af at fedte rundt med en børste på webergrillen og fælgene til bilen. Da jeg samtidig mangler en ny højtryksrenser ville det jo være smart hvis det kunne forenes. Så spørgsmålet er:

Kan man købe en højtryksdamprenser der også kan fungere som almindelig højtryksrenser?

Hvilke mærker skal man gå efter og hvilke SKAL man holde sig fra? Har ikke noget imod at betale for kvalitet!!!

Andre input er selvfølgelig også mere end velkomne...

Mvh Henrik
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo lede efter en brugt KEW, det er gode maskiner.
Skal det være nyt kan du vælge Nilfisk-Alto.

MvH,

Bent.
Hvorfor skal en KEW være brugt, mens en ny skal være Nilfisk-Alto?

Har hørt en del historier om at nilfisk-alto ikke er hvad de har været og det ligner også noget billigt XXXX, men spørgsmålet er om der er det?
Jeg skriver brugt, fordi KEW mig bekendt ikke længere eksisterer.

Bent.
Kew er idag nilfisk alto.
De har opkøbt kew.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Nu bliver det nok ikke let at finde en damprenser, som navnet antyder køre den på damp, men ja de findes.

Det er nok nærmere en hedvandsrenser du mener( vel op til ca 130 gr varmt vand, som stadigvæk er i væskeform, pga. det høje tryk.) 
En gerni eller kew, hvis det skal være brugt.
Vær opmærksom på det er et stort skrummel, med et indbygget oliefyr.
Mig bekendt findes de kun til 380/400 volt.

mvh jens

Annonce
Jeg har haft en stor Gerni hedtvandsrenser, som jeg i 80erne gav 26.000 kr. + moms for.
Den vejer måske hen ved 200 kg og kan ikke tåle frost.
Jeg tror ikke den lige er velegnet for bare at rense grillen!

Men den kan sikkert nappe maling og glasur på din gril i samme ombæring, og du selv ligner noget der er løgn bagefter!

Med venlig hilsen
ktm

 

vil det sige at en hedvandsrenser tager emaljen på grillen? Hvordan kan det lade sig gøre hvis vandet er 130 grader og grillen normalt arbejder ved 350 grader?
Nej nej, overdrivelse fremmer forståelsen. Men den kan tage meget grundigt fat og ødelægge mangt og meget.

Med venlig hilsen
ktm

 

nåååå ok :-)

Har set lidt på de Neptune-modeller nilfisk-alto sælger, men de ligger ca. 20.000 over budgettet ;-)

Det er nok billigere at leje en en gang om året....

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også