Højtryksrenser med damp?

Hej igen

Overvejer pt at anskaffe mig en damprenser til udendørs brug da jeg er træt af at fedte rundt med en børste på webergrillen og fælgene til bilen. Da jeg samtidig mangler en ny højtryksrenser ville det jo være smart hvis det kunne forenes. Så spørgsmålet er:

Kan man købe en højtryksdamprenser der også kan fungere som almindelig højtryksrenser?

Hvilke mærker skal man gå efter og hvilke SKAL man holde sig fra? Har ikke noget imod at betale for kvalitet!!!

Andre input er selvfølgelig også mere end velkomne...

Mvh Henrik
Hej igen Overvejer pt at anskaffe mig en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Højtryk til fælgene..... øh, det tager længere tid at finde den frem og pakke den ned, end en lille børste og lidt god sæbe... 

Og grill-risten - smid den i en pose, tværet ind i brun sæbe, og den er som ny næste morgen.

 


Mvh.

Jan R.
@Jan R.

Det kan jeg så fortælle dig at det gør det IKKE. Jeg HAR prøvet at skure det af med en kraftig skurebørste, prøvet med mineralsk terpentin og utallige kilo knofedt!

Mht grillen er det kke risten derer problemet - det er fedt resen af grillen. Jeg kan sagtens tage det af uden en damprenser, men ved bre at jeg får grillen gjort 100% rent oftere hvis jeg har sådan en. Desuden har jeg prøvet det "trick" med brun sæbe og syntes slet ikke det virker. Så er det bedre med nogen kogende vand i en grillrist-renser sammen meden opvaskemaskine-tablet. Personligt bruger jeg dog en messingbørste monteret på min boremaskine!!! Så fås det ikke renere....
Du kan lægge risten i en sæk, og hælde en sjat 3 dobbelt salmiakspiritus lad det ligge 12-24 timer, så kommer det let af

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM på 03 apr 2010 12:44
Du kan lægge risten i en sæk, og hælde en sjat 3 dobbelt salmiakspiritus lad det ligge 12-24 timer, så kommer det let af


En jutesæk????

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Der skal ikke herske tvivl om, at en hedvandsrenser er effektiv, og man slipper for at bruge sæbe, og andre skrappe sager...
Jeg har faktisk selv lavet en såkaldt hotpot *, til at koble på min lille Gerni hoby renser, det virker fantastisk. alger og andet skidt forsvinder på ingen tid.

* en lille kedel med et oliefyr, som opvarmer en spiral, med vandet fra renseren,på højtrykssiden, den er kappekølet, så vandet til rensere er forvarmet.
Den har automatisk flowstyret start stop, med indbygget termostat, og overhedssikring.
Oliefyret er monteret med en speciel tændspole, som køre kontiunerligt, så fyret køre uden kontroldbox.
Jeg har dog af forskellige årsager, begrænset max temperaturen til 100 gr c

mvh jens
Skrevet af ktm på 03 apr 2010 18:53


En jutesæk????


En plastiksæk

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også