gearkasse

kan man lappe et hul i gearkassen, altså nede i underbenet?

klæstrup

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
teoretisk ja.. men det er jo sikkert aluminium og det kan være tæret som det ligner en ormestukket pæl.
Man kan jo svejse i alu hvis man har det rigtige udstyr, men ofte så klapper det hele sammen pga tæring.
Hvor gammel er motoren, har du et billede. og er hullet kommet af tæring eller slag??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jeg tror motoren er 10-15 år gammel, og den har stået i is hele vinteren, et godt gæt er både slag og tæring, enden bliver nok et nyt underben, jeg vil nødig af med motoren, den starter når jeg kigger på den, har du nogle ideer om hvad koster for et nyt eller brugt.

klæstrup

Jeg kan fortælle at et topstykke til en 4 takt 9.9 hk mariner koster 6k + moms og montering..

Jeg ved ikke hvorfor med det tager spidsen af en jetjager når de sælger stumper til en påhængsmotor.. Måske er det is der har sprunget benet.
Ofte kan det betale sig at købe en brugt magen til og bruge den som stumper eller købe en ny..
Hvor mange hk er den på??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det er en 9,9 hk mercury, jeg ville godt sende billede, men ved ikke hvordan man gør

klæstrup

Hvis den har stået med benet ned i vandet så tror jeg det er frostsprængt.. Jeg har været med til at få TIG svejset skjold og dæksler til vandpumper og gearkasser på motorcykler.. Jeg tror ikke på at det gearhus er så tæret, så hvis du kan tage det af og så køre til den lokale smed der også kan TIG svejse og tale med ham om det kan laves..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak skal du have, jeg tror jeg gør som du siger

klæstrup

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis