Halv-defekt partner 351 motorsav

Hej.

Jeg har en motorsav der ikke helt vil som jeg vil. Med fuld choker, giver den et par støn fra sig, og går derefter ud. Ved halv choker starter den fint og kører med, hvad der lyder som, max omdrejninger. Starter jeg den uden choker sker der ingenting. Når den kører på halv choker og jeg så vil til at bruge den går den straks ned i omdrejninger (det skal den vel) og vil derefter ikke tage imod gassen og går kort efter ud. Nogen der kan lokalisere fejlen? Jeg har haft kigget karburator, slanger, luftfilter og tankfilter efter. Der sidder ikke noget slam eller andet skidt. Den ser faktisk ret fin ud. Den vil bare ikke køre.

Håber på lidt hurtig hjælp, da konen er ved at blive en kende utålmodig.

SonofonoS
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bed konen om selv at rep den ! ( sorry, ku ik la vær. kender det alt for godt med en kone der ånder én i nakken :-) )

 The day you quit is the day you lose.
Ha ha - nu er hun heldigvis gået en tur med den lille, så jeg er helt alene med problemet. Læste lige i et andet indlæg med hensyn til tændrøret. Hvor stor skal afstanden være? Jeg synes den virker stor på mit. Et godt stykke over 1mm vil jeg gætte på.

SonofonoS
mener afstanden skal være på 0,8
Det lyder alligevel som lort i karburiden, selv om du mener den er fin.
Ingen mad, ingen trækkraft

Med venlig hilsen
ktm

 

Elektrodeafstanden på dit tændrør skal være 0,5mm. Hvis afstanden er tæt på 1mm, vil jeg anbefale at du sætter et nyt tændrør i, for så er det gamle godt brugt.

Det tyder dog også på at du bør kigge lidt på karburatoren, der kan være skidt inde i karburatoren, eller de membraner der sidder i den kan være tjenlige til fornyelse.

Jeg vil råde dig til først at skifte tændrøret, hvis det ikke hjælper så afmonter og adskil og rens karburatoren.
Hvis jeg får din e-mail adresse kan jeg sende dig en splittegning af sav og karburator så du kan se hvordan det er samlet.

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Annonce
Jeg har haft skilt karburatoren ad, så meget som jeg kunne. I den ene side sidder en sort membran. Den så ok ud. Ikke noget snavs, og den virkede fleksibel nok. I den anden side sidder der noget blå plastik-halløj, som også virker som noget membran. Det så også fint og rent ud, og virkede ikke slidt. Nu ved jeg naturligvis ikke hvordan det skal se ud fra ny, men det havde ikke rigtig noget slidt over det.
Hvis jeg skal have fat i et nyt tændrør, hvad skal jeg så kigge efter?

Saveniels -> jeg sender lige min email i en pm.

SonofonoS
Hvis den har ligget længe med almindelig benzin i, kan benzinen udfælde noget klistret stads som kan sætte sig i karburidens små dyser og forpeste tilværelsen for dig.
Almindeligvis opløser det sig med frisk benzin, men det kan jo være en bøvlet affære, hvis den ikke vil køre mere end det du beskriver. Prøv evt. med det rævedyre Aspen benzin til 2-takter når du får et frisk tændrør i den.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har for mange år siden rodet med sådan en fætter.. der var en skrue til benzin eller luft man kunne (skulle) stille med fingerne..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er korrekt at almindelig tankstationsbenzin ikke er lagerfast og kan give problemer. Dyserne kan renses med trykluft nar karburatoren er skilt ad. Pas på ikke at blæse de små filtre der sidder ad h...... til. Stilleskruerne på karburatoren regulerer blandingsforholdet mellem benzin og luft og dermed både hvordan saven går og med hvor høje omdrejninger. L-skruen regulerer udelukkende acceleration og tomgang og H-skruen regulerer udelukkende de høje omdrejninger. Det er meget vigtigt at skruerne er indstillet til den korrekte blanding mellem luft og benzin. Hvis H-skruen er justeret til overskud af benzin, svarerdet til at køre med choker eller et tilstoppet luftfilter, så soder motoren og har ingen trækkraft. Hvis H-skruen er stillet til overskud af luft kører saven med meget høje omdrejninger og bliver derved meget varm hvilket vil føre til motorhaveri. Det kræver en del øvelse at stille de to justererskruer og det kan ødelægge saven hvis det bliver gjort forkert.

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis