Levende pilehegn

Hej Alle.

Jeg vil i gang med at lave noget levende pileflet omkring bla min terrasse. Jeg har læst en del om emnet, og mangler nu det sidste og vigtigste, nemlig de friske pile grene.

Er der nogen der har en anelse om hvor man får dem? Jeg læste et sted at det ikke var noget man kunne købe i en butik, men at man kan tage ud i naturen for at finde dem. Kan man bare gøre det?

Hvilken art af pilen ville i benytte til dette levende hegn?

Hvis der er nogen herinde der har noget pil de vil af med i sønderjylland skal i endelig sige til.

Med Venlig Hilsen
Ole
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan da godt hente et par tusinde grene her
men ellers er de i mange læbælter olig ved de fleste landmænd , hold øje med dem når du er ude at køre , så vil der ikke gå lang tid før du ser nogle
så er det bare at spørge den landmand der ejer jorden de står på , du kan sikkert få dem du har brug for , for en kasse øl
Hej Claus.

Nu laver man så vidt jeg ved ikke hegn af stiklinger. Stiklinger er 25 cm lange og bruges til at dyrke din flettepil. Jeg ønsker at lave et hegn nu, og ikke om 1 år, eller hvornår man nu kan høste pile-vinjerne ;-)

Jeg har iøvrigt fundet en gut hvor jeg kan købe disse pilevinjer. Jeg skal give 2,5kr/stk så det er ikke så voldsomt. Af deres skud vil jeg lave stiklinger så jeg selv kan forsyne mig med vinjer til mine fremtidige hegn rundt om i haven.

Ole
Nej OK, men de fleste forhandlere af stiklinger har også vinjer til salg - Godt du har fundet noget du kan bruge - prisen lyder bestemt også OK - det dobbelte er ofte set..

/ Claus

nu er der jo lidt langt at køre , ellers er du velkommen til at hente dem her til det halve
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis