Frostsprængt toilet...

Uha... vi har ellerst gjort hvad vi kunne for Bente II i år - tappet alt vand af ferskvandstanken, kørt kølevæske gennem motoren...

Så isvinteren... pffffyyyyh, hvad rager den os...

Indtil forleden, hvor jeg lige skulle tjekke vores regnvandstønde...

Hele bagsiden manglede, den var frostsprængt.

Så er det, jeg får nogle fæle tanker. For fik vi nu lige tømt vandet ud af vores toilet i båden? Jeg har ikke været dernede endnu, men frygter det værste...

Hvad har I andre af erfaringer med den slafs?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Albino
Vi fyldte et krus ren kølervæske i toilettet på vores Albin, det er nemt at skylle ud, når vi skal forårs klargøre, men bid nu ikke neglene af ved albuen
Jeg har det lidt som dig!
Jeg tør næsten ikke sætte vand på vores campinvogn af skræk for om gasvandvarmeren måske skulle være forstsprængt. Jeg har tømt den, men kommer al vandet ud? osv osv

Med venlig hilsen
ktm

Forskellen er bare, at din campingvogn ikke lægger sig til hvile på 3 meters vand, hvis der er en revne...

Nej sorry, men vi ser skrækscenariet, at når hun rammer vandet, står der en søjle af vand ind gennem et hul, vi ikke kan lukke... eller endnu værre, vi ikke opdager det, sejler båden hen på plads, og dagen efter, når vi kokker ned til hende, ligger hun på bunden af havnen

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

jeg troede at du havde fået det tjecket og hvar på vandet
det er jo allerede påske

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej, Albinio som jeg ikke tror er dit rigtige navn
Hvis du er tvivlende om dit toilet, så luk alle de forbindelser der har noget med toilettet at gøre, der findes altid en ventil nede ved skroggennemføringen, den skal du lukke for, inden båden kommer i vandet,, hvis der kommer vand ind i båden når du åbner for ventilen, lukker du for hanen, du ved,
Hvis der ikke er en hane på indtaget, så skal du have lavet en sådan, inden båden kommer i vandet.
Alle dine indtag skal lige have et slag med en hammer, der er måske nogle indtag der er møre og det er nemmest at skifte dem, når båden står på land
Men næste år skal du tømme dit wc og som skrevet tidligere, en kop kølevæske ( eller dagen derpå)
Skifte olie og oliefilter, impel til kølevandet skiftes, thermostaten afmonteres, du skifter brændstoffilter, så køres motoren igennem med ½ vand og kølevæske ved, at du lukker for vandindtaget og hælder frostvæske ned i dit søvandsfilter, som jeg håber du har, hvis du har en indenbordsmotor.
Annonce
Jeg tror Albino har fundet en løsning her snart 3 år efter trådens start

Det fikser jeg...
Og jeg ser tit Bente II flydene så det var nok kun regnvandstønden der sprang.

René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis