Hej, Albinio som jeg ikke tror er dit rigtige navn

Hvis du er tvivlende om dit toilet, så luk alle de forbindelser der har noget med toilettet at gøre, der findes altid en ventil nede ved skroggennemføringen, den skal du lukke for, inden båden kommer i vandet,, hvis der kommer vand ind i båden når du åbner for ventilen, lukker du for hanen, du ved,
Hvis der ikke er en hane på indtaget, så skal du have lavet en sådan, inden båden kommer i vandet.
Alle dine indtag skal lige have et slag med en hammer, der er måske nogle indtag der er møre og det er nemmest at skifte dem, når båden står på land

Men næste år skal du tømme dit wc og som skrevet tidligere, en kop kølevæske ( eller dagen derpå

)
Skifte olie og oliefilter, impel til kølevandet skiftes, thermostaten afmonteres, du skifter brændstoffilter, så køres motoren igennem med ½ vand og kølevæske ved, at du lukker for vandindtaget og hælder frostvæske ned i dit søvandsfilter, som jeg håber du har, hvis du har en indenbordsmotor.