Fugtig bruseniche

Jeg bor i et hus fra 1968 med bruseniche ditto.
Den er fugtig og jeg ved den ikke er tæt.
Den nederste meter er ikke god!
Der er fliser 150*150 mm på væggene og  små sten 20*20mm op til 40*40 mm på gulvet.
Der er ikke varme, men i gulvet i resten af baderummet er der varme.
Hvordan skal jeg gribe opgaven an.
Jeg er praktisk anlagt, hvis bare jeg kan få vejledning!



olgu

olavgustav

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg var dig ville jeg straks tage meget grundigt fat i det problem.

Riv alle fliserne ned, rens gammel fliseklæb helt af og lad alt tørre meget grundigt ud.
Hvis du er sikker på, at der ikke er gulvvarme i kabinen, så bræk gulvet op og læg 300 mm isolering i bunden
Hvis du har mulighed for det, læg vandbåren gulvvarme i, bundet til rionet oven på isoleringen.
Støb ca 100 mm betongulv.
Hvis du ikke kan få vandbåren gulvvarme, lægger du elektrisk gulvvarme og retter op til hen imod gulvafløbet. Gulvafløb skal lidt overraskende være det laveste punkt. Det er kun herregårdsvand, der løber op ad bakke!!
I mellemtiden er det hele nok ved at være tørret ud, og du kan påføre vådrumsmembran iht gældende regulativ.. Der foretrækker jeg 2-komponent, som man smører på, med en bred spartel.
Så er det videre med fliser osv.
 På den måde er det ikke særlig dyrt at tumle, hvis man selv gider.
Når jeg går så meget op i gulvvarme, er det fordi det er genialt til at få tørret ordentligt ud i et badeværelse også sommeren over, når der ellers ikke er varme på.
Keine hexerei, nur behändigkeit, sagde manden der har 4 selvgjorte badeværelser i sit hus. Jeg synes simpelthen det er sjovt at lave sådan noget!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis jeg bygger bunden op med 300 mm isolering(polystyren) og 100 mm beton skal jeg være opmærksom på noget i støbeskellene lags med væggen eller forsegler vådsrumsmembranen evt.støberevner fint.

olavgustav

Det anbefales at man kant-isolerer.
Prøv at søge på de forskellige delopgaver, og det vil vælde frem med indlæg!
Det er et ofte behandlet emne.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også