ny(ere) bil uden km-tæller?

http://fpn.dk/motor/bil/article2027203.ece

- eller har jeg overset noget? det kan være skidt med øjnerne...

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den havde stået indregistreret hos sælgeren i 1½ år.
Og en bil der er 2 år gammel må helt klart have tegn på at den er brugt, bare den har rullet et par dage på vejene.

En noget naiv køber.
Meget naiv køber vil jeg sige. Køber siger endda at han godt så at der var krydset af i brugt bils køb men gør ikke noget ved det. Så selvom kontrakten ikke er det han forventer smider han stadig 300 kilo på bordet og siger "nå". Ja så er man squ naiv. Især når ind. reg. dato hedder 1½ år før man køber den... Nogle folk vil bedrages.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
Hov. Læste lige artiklen igen og der står at han IKKE bemærkede det. Beklager jeg skrev det andet.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der var bare så mange advarselslamper der blinkede.
- køber har overset noget?
- der manglede informationer i artiklen?
- der er tale om en brugtvognsforhandler...?
- det var en reel "brugtvogns"handel?

Er det registreringen der så at sige afgør om "emballagen er brudt" og dermed at der er tale om en brugt bil, uanset om den har kørt 17 eller 1700 km? Forestil jer, at S. Bagger ankommer til den lokale forhandler, peger på en spritny bil (1700 meter har den kørt op og ned ad ramper) og siger: "den der! leveret indregistreret i næste uge!".
Ugen efter skubber han et par tusser over disken til forhandleren og siger: "desværre ikke denne gang, jeg ejer ikke en bønne - her har du lidt for ulejligheden". Så er bilen jo brugt og fabriksgarantien (forbrugerkøb?) er i gang ved indregistreringsdato, selvom om bilen aldrig har kørt 1 mm på en dansk vej.
Det er et almindeligt brugt trick, at forhandlerne indkøber en stribe biler som "demobiler".
Derfor betales der kun registreringsafgift af forhandlerens indkøbspris, som jo selvfølgelig er en hel del lavere end hans udsalgspris.
Herefter kan han sælge den videre som demobil under listeprisen, selvom den ikke har kørt en meter, og alligevel har han større fortjeneste end på en ny bil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis