Pudsning med tørmørtel

Efter 5 dages hård kamp er mine fliser på badeværelset nu endeligt nede. -De sad så godt fast, at jeg måtte bruge en elektrisk hammer-mejsel, så underlaget er nu ret ramponeret og desuden er der nogle ujævnheder jeg godt vil have kompenseret for. Sælgeren i Silvan solgte mig derfor en Maxit tør pudsemørtel kalset KC 50/50/700. Jeg havde regnet med at jeg kunne starte på vådrumssikring i morgen inden jeg skal have sat nye fliser på og så læser jeg på posen nu, at der er 28 døgs tørretid!!??

kan det virkelig passe, da jeg kun skal have et tyndt nivelerende lag på? Og er der nogen der ved hvornår jeg kan gå igang med vådrumssikring/opsætinng af fliser?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmmm har du tænkt dig at bruge mørtlen på gulvet???
Du kan bruge det på væggene og behøver ikke at vente 28dage på at det tørre. Dagen efter kan du prime og så vådrumssikre hvis du bruger et 2komponent system

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Nej det var egentlig kun til væggene. Jeg gik koldt i mørtlen da den ikke var så let at arbejde med. Jeg tror jeg i stedet pudser op med ikke-feksibel fliseklæb i morgen i stedet.. -Men tak for tippet :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis