sagkyndig til sprækket trægulv

Hej

Jeg har været ved at se alle steder efter råd eller vejledning om skader i nylagt trægulv. Men kan ikke finde hjælp nogen steder da, det ikke hører hjemme nogen steder.

For 1½ år siden lagde vi selv et trægulv i vores hus. Nu er det begyndt at revne og sprække i selve træet, så man kan få splinter i tæerne.

Vi har kontaktet fimaet som solgte os gulvet. De har været ude og se på det, ligesom folk fra selve fabrikken.

Da de var her fra fabikken sagde de til os at alle forhold var ok, men at voks og olie måske kunne hjælpe. Til butikken/firmaet sagde de at forholdene ikke var ok.
 Nu giver vi det olie, men det ser ikke ud til hjælpe.

Hvor kan man finde en 3. person som kan gå ind og se på sagen og måske lave en vudering. Jeg ved ikke hvor man finde hjælp. Forbrugerstyrelsen er udenfor det område og Håndværkets Ankenævn eller Byggeriets Ankenævn er heller ikke behjælplige.

Håber der er nogen der kan hjælpe os på rette vej
 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Æh hvor tit vasker i lige det gulv med sæbespåner ?

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af rbp på 30 mar 2010 14:16
Det er et hvidolieret gulv. Vi har fået noget hvidt gulvsæbe med plejmidler i fra butikken/firmaet til gulvet. Vi vasker gulvet med det 1 til 2 gange i måneden, som butikken anbefaler.
Tjah der er mange måder at blive røvrendt på  Mindst en gang om ugen og med en god sæbespåns opløsning, så kommer der ikke sprækker i dit gulv. Sæbespåner er et animalsk produkt der indeholder store mængder Lanolin (fedtstof) som dit gulv vil elske dig for.

Hej

Det er vel ikke sådan, at der er eller har været for varmt under dit trægulv via gulvvarme?

Kan du fortælle hvad din luftfugtighed har været nede på her i vinter, og evt er nu?

Forøvrigt er det sådan noget jeg lever af at hjælpe folk med at finde ud af 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis