45 knallert til 16 årig?

Hej. jeg har planer om at købe mig en knallert, jeg er 16 år og derfor må jeg selvfølgelig kun køre 30 knallert, men må man købe en 45 knallert og så "lave den om" til en 30 knallert, således at når jeg bliver 18 kan jeg lave den tilbage til 45 knallert ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da købe en 45 der er droslet til 30 kmt. så hvorfor gøre det selv  Og når du bliver 18 vil du nok hellere have noget med lidt mere krudt i. Det skulle være temlig dyrt at blive snuppet på en 45 der kan kører mere en det den må.

V.h.  Håndværkeren
ud over ned drosling er der også nummer plade skift fra gul plade (30 kmt.)
og til hvid plade (45 kmt.)
så er det næmmere at købe 30 kmt. knallert.
og udskifte den til 45 kmt. model efter du har taget kørekort til bil eller mc.!
med mindre der er særskilt kørekort til scooter 45.
og dette er fuldt ud lovligt eller hvad ?
Skrevet af prebzz6 på 31 mar 2010 00:49
og dette er fuldt ud lovligt eller hvad ?
Ja det er fuldt ud lovligt at kører på en neddroslet 45 model, faktisk er de fleste af den slags køretøjer 45 modeller der er droslet ned til 30km.
Der skal kun et bilkørekort til en 45, men du skal så vidt jeg ved også have et kørekort til 30-ren.

men ville det ikke være lettere at købe en 30'er og så lave den om til 45'er når jeg bliverr 18? hvis det vel og mærket er lovligt ?
Annonce
Forskellen ligger jo bla. i at en 45 model har en kraftigere motor, så vil du ændre en 30 til en 45 skal du nok regne med flere reperationer da motoren ikke er egnet til at kører 45. Så der intet sparet ved at købe en mindre maskine ! Jeg har ikke kendskab til hvorlænge de holder de små scootere i vore dage. Jeg har en Fætter som stort set slider en 45 model op på 2 år, har har kun omkring 15 km. hver vej på arbejde men de er altså slidt på en sådan måde at de skal repareres for tit i forhold til bare at købe en ny hvert andet år.
Jeg mener faktisk ikke du må drosle osv. Da en 45 er registreret som "stor knallert".

Den er godkendt som en 45 og det følger stelnummeret. Det er ikke hastigheden der er afgørende, men hvad der står på registrerings attesten.
Det gør så valget meget nemmere for den unge mand
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis