total renovering af facade

Jeg står med et meget gammelt hus på 420 kvm.
Facaden er spækket med sætningsskader og frostsprængninger.

Det er dobbeltmuret, men ikke "sammenmuret" altså ydremuren består af 2 lag mursten der ikke er sammenhængende.

Mit spørgsmål er så om det er muligt at fjerne det yderste lag, bygge et træskelet, isolere i det træskelet og bygge fx. stålplader med "trælook" på som facade?

Eller vil det helt ødelægge stabiliteten i huset? (Ikke at jeg tror at der er noget synderlig stabilitet som det er nu).
Det er et meget charmerende hus og jeg vil nødigt skulle til at rive det ned, eller helt at skulle fjerne ydremurene da det så bedre kan betale sig at rive det ned.
Så jeg er interesseret i alle løsningsforslag der på en eller anden måde bevarer "indmaden" i huset!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville ikke rive ydermuren ned. Den chance er alt for stor at tage. men hvad med at montere isoleringen uden på ydermuren. man kan få hjælp til hvordan det skal gøres og hvilke materialer via teknologisl institut på nettet. ja det tror jeg ialt fald. Har set ydermur isoleret på Nørrebro Kbh.
Nogle folk i vores kvarter er næsten færdig med en totalrenovering hvor man netop gjore som beskrevet med at fjerne ydermur og opsætte træskelet for at kunne isolere ordentligt - deres 70-er villa er nu lavenergi klasse 2, så hvis nogle forudsætninger er til stede kan det vidst godt lade sig gøre - eg. hvordan ligger taget af på ydermuren.... Tror du skal have en ingeniør på banen for at "assistere" lidt ;-) Han vil kunne hjælpe dig med dine spørgsmål omkring stabilitet og fremgangsmåde.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis