"STOP 0x000000ED UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME"

Hej

Jeg håber der skulle være en, som har en løsning på mit problem .

Det min bærbar når man starter den kommer der blå skærm hvor der står "STOP 0x000000ED unmountable_boot_volume".

ps: Det er windows 7
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enten er din harddisk stået af, eller også er startsektoren i windows ødelagt. Hvis det er det første, er det bare ærgerligt: Ny harddisk, og håber, du har taget backup. Er det det andet, kan man nok starte en reparationskonsol med windows-dvden i cd-drevet, men det er lidt langhåret, og jeg kender ikke lige 7-eren på det punkt - endnu. Men jeg har før klaret en XP men en fixmbr-kommando. Der kommer nok een om lidt, der kan klare det.
Men du kan dowloade et harddisk testprogram, brænde det på en cd og så teste den, eller du kan pille harddisken ud, slutte den til en anden computer via USB og så teste den derfra.
Jamen computeren kan ikke tænde? kan man stadig bruge det der test program af harddisk?
dette virker også under win 7 med start på win7 dvden
Defekt filsystem
Hvis den anden parameter (0x bbbbbbbb) i Stop-fejlen er 0xC0000032, er filsystemet defekt.

I så fald skal du genstarte computeren til Genoprettelseskonsol og derefter bruge kommandoen chkdsk /r til at reparere diskenheden med. Når du har repareret diskenheden, skal du undersøge hardwaren for at isolere årsagen til filsystemets defekt.

Følg disse trin for at gøre det:
Start computeren med Windows-startdiskene eller cd-rom'en med Windows, hvis computeren kan starte fra cd-rom-drevet.
Tryk på R, når skærmbilledet Velkommen til installationsprogrammet vises, for at vælge reparationsfunktionen.
Hvis computeren har dual boot eller multiple boot, skal du vælge den Windows-installation, du vil have adgang til fra Genoprettelseskonsol.
Skriv administratorens adgangskode, når du bliver bedt om det.

BEMÆRK! Hvis der ikke findes en administratoradgangskode, skal du trykke på ENTER.
Skriv chkdsk /r ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
Skriv exit ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER for at genstarte computeren. Yderligere oplysninger om brug af Genoprettelseskonsol under Windows XP finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer, hvorefter du får vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
Jeg vil lige prøve og se om jeg kan finde ud af det så henvender jeg mig igen om det såvirker eller ej .
hmm . Når man starter fra den der windows 7 cd der, så skriver den loader windows filer og så loader den windows og så kommer der en sort skærm med musen og derefter kan jeg intet gøre
Annonce
når bios starter op kan du se om alt bliver tjekket op??
har du eks en xp cd hvis du prøv om kan boote fra den bare lige for at prøve
Hvorfor en xp cd? Jeg bruger windows 7.

Kan du forklare mig hvordan man jeg ser det med bios?
ikke så let det med bios da jeg ikke ved hvilken maskine du har
win 7 skal bruge ca 40mb af hardisken for at kunne boote, det skal winxp ikke
Skrevet af dkzjulie på 30 mar 2010 00:04
hmm . Når man starter fra den der windows 7 cd der, så skriver den loader windows filer og så loader den windows og så kommer der en sort skærm med musen og derefter kan jeg intet gøre

Hvis du kan høre, at dvd-drevet spinder op, og den loader derfra, så står den rigtigt i biosen. Dernæst læser den så nogle midlertidige hjælpefiler ind på harddisken. Så vidt jeg lige kan gennemskue, er det her det går galt. For mig lyder det som om, harddisken er stået af.
Men for at kunne se helt nøjagtigt, om den står rigtigt i biosen, og om biosen i det hele taget kan "se" harddisken, skal du ind i den. Der står en taste, man skal trykke på under opstarten, som regel "delete", men det kan også være en "f" -taste, fx f1, f2 eller noget helt andet, alt efter mærke.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis