købe varmepumpe i sverige

Hej skal til at købe en varmepumpe. regner med det bliver en af disse 2

Mitsubishi FD MSZ 35

Toshiba RAS-13PAVP-ND

ved ikke helt hvilken en det bliver af de to, men efter hvad jeg har læst skulle de begge være gode solide pumper. Ret mig gerne hvis dette ikke skulle være korrekt.

Mit spørgsmål er nu om det kan svare sig at købe dem i sverige og hvis det kan og der så er nogle der har nogle gode sider at gøre det på.

Hvis ikke det kan svare sig vil jeg da gerne havde nogle link til danske leverandøre der forhandler dem til en god pris gerne inkl opsætning

hilsen jimmi

Hej skal til at købe en varmepumpe. regner med det... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
så vidt jeg kan se er der ikke meget at spare ved at købe i sverige. en Panasonic HE12JKE Flagship Inverter  fra klimacompaniet koster 13900 og 395 i fragt. den sammen pumpe koster hos polarpumpen 13065 men så kommer der lige ca 1400 kr i fragt oven i og så er det jo lige pludselig ikke så billigt mere

hilse jimmi
En Toshiba High Power. Er det så det samme som en Toshiba RAS-ND 13PAVP ??? Og hvad med garantien når du handler i Sverige ?. Mr. Gidex har godt nok sat prisen ned. For 3 år siden kostede den samme pumpe 20-21000.-
Skrevet af wwwjimchr på 01 maj 2010 10:51
så vidt jeg kan se er der ikke meget at spare ved at købe i sverige. en Panasonic HE12JKE Flagship Inverter  fra klimacompaniet koster 13900 og 395 i fragt. den sammen pumpe koster hos polarpumpen 13065 men så kommer der lige ca 1400 kr i fragt oven i og så er det jo lige pludselig ikke så billigt mere

hilse jimmi


Sammenligning af kun et specifikt produkt, kan det være lidt forkert. Panasonic HE12JKE er næsten ingen køber. Forsendelse fra Sverige koster 1400sek, 1100dkk. Så når det billigere fra Sverige alligevel.

Det er godt, at varmepumpen er billigere, så flere mennesker kan købe dem. Varmepumper er gode for miljøet .
Skrevet af polarpumpen.se på 01 maj 2010 11:56


Sammenligning af kun et specifikt produkt, kan det være lidt forkert. Panasonic HE12JKE er næsten ingen køber. Forsendelse fra Sverige koster 1400sek, 1100dkk. Så når det billigere fra Sverige alligevel.

Det er godt, at varmepumpen er billigere, så flere mennesker kan købe dem. Varmepumper er gode for miljøet .
Ja det er da bedre end en alm elradiator, hvis så ellers de bliver monteret korrekt, så kølemidlet ikke pisser ud!


Køletekniker & Energiteknolog.

Det er dejligt med gør det selv folk.. så er der lidt mere at lave for kølemontøren :-)
Annonce
Ja og så kan vi få prisen for vores arbejde, og skal ikke have problemer med garnti

Poul Larsen
Der findes faktisk en god model på det danske marked.
Det er en svensk "Alfa Glory" enten på 3,2 eller 4,4 kW
energiklasse A, med en Thosiba kompressor.
Er set på www.dk-varmepumpe.dk
Toshiba har mange variationer af deres kompressorer. Nogle er billigere andet er dyrere, nogle er for klimaanlæg og anden til varmepumper. Vær sikker på at tjekke kompressoren er lavet til nordiske klima, og at det er af god kvalitet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis