Skibsmaling indendørs?

Efter at have malet min spisebord hvidt af utallige omgange, samt lakeret det, trænger kaffe og vin stadig igennem og laver mærker. derfor er jeg blevet rådet til at forsøge med skibsmaling, der skulle være svært mere modstandsdygtigt. Men kan jeg male med dette indendørs endsige have møblet stående inde efterfølgende?

Venligst Rikke

Rikke

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes forskellige spærende/forseglende malinger man bruger som grunder på vanskelige pletter før man maler har du forsøgt dig med noget sådant ?

allan
Hej Allan,
Der er såmen både grundet, malet og lakket - jeg er nærmest på tårer, derfor den drastiske beslutning vedr.skibsmaling....

Jeg tænker at prøve, det var mere mht. faren ved den stærke maling indendørs...

Rikke

Du tror ikke det er skibslak du er blevet anbefalet istedet ?

/ Claus

Alternativt kan du istedet for en alm. lak bruge en god gulvlak. Har selv brugt det på et hjemmelavet pokerbord, og efter års slidtage kan jeg stadig ingen ridser eller pletter se på lakken (resten af bordet er en anden snak :-)).
Hej Rikke

Den grunder jeg omtaler er ikke en alm. grunder, der findes en forseglende grunder som kan påføres pletter, f.eks olieholdige pletter, der bliver ved med at trænge igennem malingen. Nu ved jeg ikke hvor du har fået det råd med skibsmalingen. Men hvis det ikke er fra en prof maler ville jeg først forsøge mig med en forespørgsel i en malerforretning ang. en spærergrunder. Det er ligemeget hvilken en forretning du vælger idet de fleste malersystemer forhandler en spærergrunder.

allan
Annonce
Vi skal vist lige have helt på det rene om de mærker du omtaler kommer fra noget der tidligere er spildt på bordpladen (altså inden den blev malet) eller det er når du spilder noget på den nu at det så kan ses efterfølgende ?

/ Claus

De mærker jeg omtaler, er fra kaffe etc., som bordset nærmest suger EFTER at jeg har malet det
Så jeg kan sagtens spærre de nuværende pletter, men hvad gør jeg fremtidigt?

Rikke

Rikke

det lyder godt nok underlig
har aldrig selv haft lignende problemmer med hvid maling
hvad maling/malings type/mærke bruger du og hvordan

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Tror bare du skal bruge en spærre grunder, sigmas f.eks og så en god proffessionel acrylemalje

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Autolak ?
få en auto lak forretning til at lakere den med hvid lak.

Jacob
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også