kædesav-fejlfinding

Hej
Jeg er ny her, men lidt læsning rundt omkring gav mig lyst til at spørge alle jer handymænd ude ved tasterne:
Min kædesav (Jonsered 2145,1½ år gammel) har fået en dårlig vane: Den starter fint, tager gas, går pænt i tomgang. Men når jeg har savet i ca 5 minutter uden problemer, "dør" den uden varsel lige når jeg slipper gassen. Og den er meget svær at starte igen før den er blevet kold og har stået en times tid.
Så gentager situationen sig.
Der er benzin og olie på, og luftfilteret er renset med kompressorluft. Jeg har også prøvet at skifte tændrør.
Jeg har mod på selv at skrue på de tre indstillinger T (tomgang), L og H. Det mener jeg, jeg må kunne klære - med jeres hjælp.
Det vil være rart med gode råd og en forklaring på mit problem.
På forhånd tak

Magellancruiser
Hej Jeg er ny her, men lidt læsning rundt omkring... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er da spændt på, om du fandt ud af noget. Jeg har nemlig nøjagtig samme problem. Jeg hælder nok egentlig mest til, at jeg måske har fået blandet for tyndt. Men den har også været MEGET varm på et tidspunkt, så det med spolen kunne måske også være en mulighed :-(
Skrevet af Bondejogger på 11 jan 2014 17:15
Jeg er da spændt på, om du fandt ud af noget. Jeg har nemlig nøjagtig samme problem. Jeg hælder nok egentlig mest til, at jeg måske har fået blandet for tyndt. Men den har også været MEGET varm på et tidspunkt, så det med spolen kunne måske også være en mulighed :-(
Tja, nu er det efterhånden 4 år siden !!!

Men hvis du har "fået blandet for tyndt" vil motoren mekanisk ikke kunne rotere så godt som vanligt. Dog vil en for mager benzin/luft blanding give samme symtomer.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis