maling af fri bord

min jolle har vist fået en gang hempel farvolin oven på gelcoat kan jeg få en ny gang topcoat til og hænge fast på dette eller skal farvolin slipes af først. jeg er rimelig sikker på at jeg kan sprøjte en ny gang topcoat på og få det pænt men vil godt være sikker på at det bliver hængende.

Pinballs

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nød til at fjerne al malingen ellers vil den nye topcoat bare falde af igen, og da du jo aligevel skal slibe fribordet for at få en ordentlig grund at hæfte på er det jo ikke dobbelt arbejde. Men du skal være klar over at en ny overflade af topcoat vil fremhæve den mindste ridse !

V.h.  Håndværkeren
Det sider godt nok fast på fribordet, er der en snedig måde så man kan finde ud af hvad det er sprøjtet med.
Den tidligere ejer kan jeg ikke få fat i desværre

Pinballs

Ikke at jeg kender til, ialfald ikke for os "almindelige" lønslaver.
Det nemmeste vil nok være at slibe malingen af mekanisk med en rystepudser og en ikke for grov sandpapir. En 400 vil nok være den groveste du kan starte med.
Uha selv en korn 80 kan ikke få has på det så med en korn 400 vil nok gøre jeg skal bruge årevis på det. jeg kan simpelthen ikke lure hvad pokker den er sprøjtet med.

Pinballs

Så er det nok en tokomponent lak der er brugt. Problemet med at bruge en for grov sandpapir, er at der bliver et kæmpe spartel arbejde efter slibningen.
Og en 400 kan sagtens tage det, spørgsmålet er nok snarere om det er dig eller maskinen der knokler, en slibemaskine skal kun lige holdes mod emnet ikke mases mod det. For maser du er det kun dig der knokler !!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også