badeværelse

Hej.
Jeg skal til og igang med at lave badeværelse helt om. Jeg skal have lavet gulvarme,og jeg skal også have trukket nye rør til vand  i køkken mv. Jeg bor i et hus fra 1964 som er bygget på bjælker med junkers 16mm bøgegulv. De er lagt direkte på bjælkerne. dvs at jeg har en hulrum under gulvet max 30 til 40 cm.
Nu går jeg og tænker på om det kunne lade sig gøre, at få noget mere isolering op under gulvet i resten af huset eller om ikke andet så i de rum hvor jeg kan komme til fra mit badeværelse. 
Er der nogen som har erfaring med om det kan lade sig gøre at kravle så meget rundt under gulvet, at det er muligte at hænge mere isolering op under et gulvet....med så lidt plads. onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/sick.gif" width=20 height=20>

Beton hedder det stadig  1 cement 2 støbemix( grus) og tre happet sand når det gælder badeværelse??

Og jeg har bestilt autoriseret vvs
Mmh
alte

<p>&#160;</p>
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med hensyn til isolering under gulvet kan det lade sig gøre at fjerne en sten i soklen og så blæse isolering ind udefra. For eksempel papiruld. Man skal dog være meget opmærksom på fugt og udluftning, hvis man isolerer helt op til brædderne. Er der kælder under?

Du kan nøjes med støbemixen og undvære sandet. Pas på at gulvvarmeslangerne ikke kommer til at ligge for dybt og sørg for god kantisolering.
Det kommer meget an på, hvor tyk du er!!
Hvis frihøjden er 30 cm minus strøerne, ja så skal du være mere slank end mange normalt er!!
Det kræver nok også at du har det godt med klaus!

Da jeg var ganske spæd og mager blev jeg som 15-17 årig, af min salig fader, lagt ind i krybekælderen i et stuehus på landet for at udføre isolering. Det er en oplevelse jeg ikke mindes med megen glæde.

Den gang bandt jeg isoleringen op med ståltråd, men ville idag vælge at sætte forskallingsbrædder op i stedet, idet jeg synes det er noget grusomt pis at rode med ståltråd som ikke bærer batts'ne ordentligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det lyder næsten som en umulig opgave at kravle rundt dernede!! Lukket rum er heller ikke lige mig, men jeg kan da gøre det hvis det er nødvendig. Hvis jeg vælger at isolere med papiruld under gulvet, så vil det vel gå ud over min ventilation omkring bjælkerne. det er vel ikke så godt??

Hvad er en god kantisolering??
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Det er vigtigt med god ventilation under gulvene, ellers sker sådan noget her...

Skader i gulv pga. manglende ventilation

Men kant isolering mener han sikkert at du med fordel kan isolere den kolde sokkel fra, evt. med en 30-50mm flamingo som limes på soklen indvendigt.
Skrevet af Koludabyg på 28 mar 2010 17:27
Det er vigtigt med god ventilation under gulvene, ellers sker sådan noget her...

Skader i gulv pga. manglende ventilation

Men kant isolering mener han sikkert at du med fordel kan isolere den kolde sokkel fra, evt. med en 30-50mm flamingo som limes på soklen indvendigt.

Det ligner da næsten undersiden af mit gulv

Find ud af hvordan du kan tage dit gulv op uden at ødelægge det
Så kan du oppe fra lægge isolering ned på hegnstråd eller forskallingsbræder og slutte af med letgulvarme med slanger lagt mellem forskallingsbrædder, og varmefordelingaplader, oven på det lægger du så det gamle gulv igen.

Det lyder let, men det tager en del tid.
Sværhed på skala 1-5: 3

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
En ting mere, med et gulv som det du har må du ikke bare fylde op med isolering. Så er du sikker på at om kort tid vil du have svampeproblemer.
Der skal være luft under isoleringen, og de riste der sidder i soklen skal være fri til under isoleringen, de fjerner også radon så du ikke får det ind i huset

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nu har jeg junkers bøgepaket 16 mm i hele huset, det bliver ikke nemt at få op, så det dropper jeg. Jeg har nu heller ikke nogen problemer med, at det er fodkoldt. Jeg kan dog sagtens mærke hvor udluftningen sidder hvis jeg mærker med hånden langs ydermuren. Hvor meget isolering bør man have under gulvet??. Jeg har 50 mm nu tror jeg.

Jeg er med på, at der skal udluftning til under gulvet.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Det er sikkert 22mm parkett du mener.

Du bør have så meget isolering under gulvene som muligt, men jeg ville nøjes med den dimension som bjælkerne har i alm. mineraluld, også skrue hårdebats under bjælkerne til at bære den lette isolering hvis muligt, den hårde barts vil nemlig virke som en vindspærre der bevirker at varmen ikke trækkes ud af isoleringen.
Du har ret, det er 22 mm. Et fint gulv! som nok vil være umulig, at få op og få lagt lige så pænt igen!

Er der ikke noget jeg kan gøre i forhold til udluftningsresterne. Jeg tænker slet slet ikke på at stoppe dem selvfølgelig ikke, men mere på om der ikke var en smart måde hvorpå man kunne få varmet den kolde luft op før det kom ind under gulvet!! FX lave en fordeler kasse som er isoleret og som spreder den kolde luft så den ikke er koncentreret et sted når den kommer ind. Lyder måske dumt!!! men det er da en tanke!!
mvh
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis