tagrende

Jeg skal til at montere tagrende på begge sider af en ældre staldbygning der nu bruges som værksted og fyrrum. Bygningen er ca 20 meter lang. Hvilken størrelse tagrende bør jeg bruge når min faskine bliver gravet ned ud for den ene gavl og nedløbsrøret derved kommer til at sidde helt ude i den ene ende af bygningen

/John

/John Jensen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dvs. der kommer kun et afløb, det bliver ikke helt nemt at opsætte den tagrende med fald nok til at holde den ren for snavs.

Hvor lange er din tagfladen ?
Jeg er ikke sikker jeg forstår hvad du mener med hvor lang tagfladen er, Bygningen består af to sammenbyggede bygninger med hver sin taghældning. Så totalt er taget 20 meter langt, det er dog delt i to pga at det er to bygninger, så den første tagflade er ca 12 meter lang og ca 6-7 meter op til kip. Derfra skal vandet rende over i/ned i den næste tagrende under det næste tag. Dette tag er ca 8 meter lang og underkant af taget ligger 50 cm under det første. På dette tag er der 5-6meter til kip

/John

/John Jensen

Tak, jeg må ud og måle taget lidt mere præcist op og så tage et kik på det link, der står vist det man har brug for at vide for at undgå at komme galt afsted

/John

/John Jensen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis