Hejsa.
Jeg vil lige høre om der er nogen der har et godt råd, eller om jeg er helt gal på den.
Det drejer sig om at jeg jo sidste år købte en Mirage 28 fra 1976. Der skulle laves en del, men det er der taget højde for ved anskaffelse og pris.
Nu er jeg kommet til at jeg har renset hele bunden af for gl. maling. Det var godt nok et større arb. end jeg forventede. Jeg gjorde det for at se hvad der befandt sig under af gamle skader eller andet spændende. Er kommet frem til at bunden er i fremragende stand af en årg. 76. Der er et lille hul i gelcoaten på ca 1 mc2 sikkert fra noget den har ramt i vandet under sejlads, og ikke andet!
Samlingen ved køl og skrog har dog været fuget og lappet med forskellige tvivlsomme produkter, så de har selvsagt ikke holdt som de skulle. Den tager en lille bitte smule vand ind ved 2 af kølboltene. De kan ikke spændes mere! Nu har jeg renset alt gl. fugemasse og andet lappegrej af. Det inderste lag var lagt uden på bundmaling, og den slags er jo netop designet til at ikke noget hæfter på.
Det jeg så vil gøre er at jeg renser godt af, sliber, vasker og affedter. Derefter et lag primer, ny fuge lagt korrekt og derefter bygger op med epoxy og glasvæv så det går ca 15 - 20 cm. ned på kølen, og op på skroget i "rundingen" så der alt i alt bliver et ca 40 -50 cm område til at tage trækket.
Er jeg helt gal på den eller ???
Gør det rigtigt fra starten!
Hejsa. Jeg vil lige høre om der er nogen der har...
Vis hele indlægget