MARSTAL!!!!!!!
Min motor har jo efter hånden været en del til debat så syns lige jeg vil fortsætte stilen ;-)
Har nu skildt den ad og fundet ud af at ventillyfteafstanden har været for stor har snakket med marstal og han mener at man bare kan lodde lidt på i bunden af ventilet (Afstanden skal være på 025mm men er på over 1mm!!!)
Derudover havde en stempelring sat sig fast og ikke nok med det, afstanden i samlingen på stempelringende er på over 1mm hvor der kun må være 030mm!!!
Dvs. at jeg skal have nye stempelringe (+olieringe) og et paknings sæt hvilket med moms og forsendelse løber op i 3270.75,- !!!!!!!!?????????
Det er sørme mange penge!!!! (måske det bare er prisen hva sir i?)
og nu til spørgsmålet?
Ved nogen om der bruges de præcis samme ringe i andre motorer så de måske ka skaffes lidt billigere?
Og, ka en motorsavkøndig selv lave en toppakning der er god nok (kender nemlig en der siger han kan)? Går ud fra at de andre pakninger "bare" kan skæres ud i noget paknings papir (altså til side dæksler og ventil dæksel mm)
Hurtige svar belønnes med en tak fra hjertet ;-)
(jeg skal nemlig helst vide om jeg skal bestille tingene hos marstal senest på mandag så jeg ka ha dem i påsken.)
De var hvist det.
Nej vendt lige en sidste ting ventil fjedrene syns min motor ven er lidt løse men hvor stor betydning har det? på fabrikken siger han at det er lige meget og at de ikke behøver at blive skiftet?
Hvis de i så fald skal skiftes kan jeg så bruge andre fjedre end de originale fra marstal er det evt standart størelse som bruges i andre motorer (jeg spørger igen pga Prisen)
Nu skal der jo ikke lyde et eneste ondt ord om Mortor fabrikken marstal, han ka jo ikke gøre for at jeg er en fattig studerende uden en mønt på lommen ;-)
Mvh. Anders -
Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?
Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.
www.Shakti.dk - Kig forbi -