Skrevet af Smeden Nordfyn på 26 mar 2010 16:15
Så til alle jer gds´re der er en lille grund til at mester er lidt dyrer med nogle vare end feks lavpris vvs og diverse andre, men det er der jo ingen der tænker på 
Jeg tror de autoriserede ville gøre sig selv og kunderne en tjeneste, ved ikke at være så utrolig grådige med avancer på f.eks. VVS og el.
Min hustru har været ansat i bogholderiet i et par VVS-firmaer og har med egne øjne set, hvilke utrolige avancer man opererer med i den branche. Ligeledes har jeg haft en god ven, der var VVS-mester, hvor jeg handlede til hans indkøbspris, dog ikke hans bonus ved grossisten.
Jeg har nær kontakt til en større statsautoriseret, kongelig octroiret, godkendt osv El-installatør, og får stumper der til hans indkøbspriser. Det er også noget der kan få mig til at snappe efter vejre!
I bilbranchen gør de samme forhold sig efterhånden også gældende. Ved simpelthen at købe mine stumper i England, køber jeg de selvsamme, eller hvis muligt bedre, til nogle gange en fjerdedel af prisen fragt, løgn og omkostninger inklusive.
Var man ikke helt så grådig, ville flere nok overlade flere opgaver til mester, men jeg og sikkert mange andre, står bestemt ikke model til at betale 4 gange prisen for reservedele + timeløn. Husk på smedemester, at for at betale en regning til dig på 10.000 kr. skal kunden ofte tjene 30.000 kr., hvilket godt kan hule kraftigt i selv en pæn månedsløn, især hvis der hjemme er 3-5 uforsørgede børn og husleje m.m.
Hvis du selv skal stå for garantien på et nyt gasfyr, vil jeg meget stærkt råde dig til at skifte leverandør. Almindeligvis er det producenten, som står for garantien på fyret. Roder man med et aggregat, som kunden selv har købt, er det heller ikke montøren, der skal betale for fejl på nye apparater.
Jeg tror der er nogen, der har bundet dig en historie på ærmet, eller også husker du forkert!