Nyt fyr - hvad gør vi?

Hej,
Kedlen i vores gode gamle naturgasfyr fra 1986 er lige røget, og det siger næsten sig selv at det ikke kan betale sig at skifte, så vi nupper et nyt.

Hvad skal et nyt fyr koste? Vi har hørt 37.500 fra VVS'eren der var ude hos os her til morgen, og han nævnte samtidig at det kan finansieres via naturgas selskabet, hvilket vi vil undersøge på lige fod med banken. Vi aner bare ikke om det er dyrt eller hvad man skal forholde sig til...
Kan du hjælpe?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Steen Olsen
http://www.soalive.dk/

Hej, Kedlen i vores gode gamle naturgasfyr fra... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Smeden Nordfyn på 26 mar 2010 16:15
Så til alle jer gds´re der er en lille grund til at mester er lidt dyrer med nogle vare end feks lavpris vvs og diverse andre, men det er der jo ingen der tænker på

Jeg tror de autoriserede ville gøre sig selv og kunderne en tjeneste, ved ikke at være så utrolig grådige med avancer på f.eks. VVS og el.
Min hustru har været ansat i bogholderiet i et par VVS-firmaer og har med egne øjne set, hvilke utrolige avancer man opererer med i den branche. Ligeledes har jeg haft en god ven, der var VVS-mester, hvor jeg handlede til hans indkøbspris, dog ikke hans bonus ved grossisten.
Jeg har nær kontakt til en større statsautoriseret, kongelig octroiret, godkendt osv El-installatør, og får stumper der til hans indkøbspriser. Det er også noget der kan få mig til at snappe efter vejre!
I bilbranchen gør de samme forhold sig efterhånden også gældende. Ved simpelthen at købe mine stumper i England, køber jeg de selvsamme, eller hvis muligt bedre, til nogle gange en fjerdedel af prisen fragt, løgn og omkostninger inklusive.

Var man ikke helt så grådig, ville flere nok overlade flere opgaver til mester, men jeg og sikkert mange andre, står bestemt ikke model til at betale 4 gange prisen for reservedele + timeløn.  Husk på smedemester, at for at betale en regning til dig på 10.000 kr. skal kunden ofte tjene 30.000 kr., hvilket godt kan hule kraftigt i selv en pæn månedsløn, især hvis der hjemme er 3-5 uforsørgede børn og husleje m.m.

Hvis du selv skal stå for garantien på et nyt gasfyr, vil jeg meget stærkt råde dig til at skifte leverandør. Almindeligvis er det producenten, som står for garantien på fyret. Roder man med et aggregat, som kunden selv har købt, er det heller ikke montøren, der skal betale for fejl på nye apparater.
Jeg tror der er nogen, der har bundet dig en historie på ærmet, eller også husker du forkert!

Med venlig hilsen
ktm

Er ikke mester selv *S*
Har bare hørt flere mestre klynke over dette.
Mener heller ikke at garantien på selve enheden tilfalder mester, men den tid der går med en evt fejl ( komunikation og sådan) hvor skal de penge komme fra når man intet har tjent på produktet. tid er jo penge i alle brancher
den tid der tilgår ved garanti rep. på noget der er dækket af imp./fab. bliver også
betalt af dem
og hvis mester får løn for selve den tid der går med tilslutning incl. kørsel
kan jeg ikke se at der skulle være noget problem og typisk ville den der
inst. også få servicen på anlægget så hvor skoen trykker i firmaerne
siden de klynker skal jeg være usagt men tænker dog mit :-(

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Tror jeg stopper med at kloge mig mere på emnet ;-)
Skrevet af Smeden Nordfyn på 26 mar 2010 17:21
Er ikke mester selv *S*
Har bare hørt flere mestre klynke over dette.
Mener heller ikke at garantien på selve enheden tilfalder mester, men den tid der går med en evt fejl ( komunikation og sådan) hvor skal de penge komme fra når man intet har tjent på produktet. tid er jo penge i alle brancher

OK, så begynder vi at forstå hinanden!
Som i mange andre af livets forhold, skal man ikke tro på alt, hvad man hører!! Der findes nemlig nogle mennesker, der kan finde på at fyre noget sludder af, for at bedre egen situation.
Hvis der er fejl på et aggregat, som kunden selv har købt, tjae, så er det kunden, der har bøvlet med at reklamere det over for leverandøren af det pågældende aggregat.
Ham der monterer, har beregnet sig en timeløn, + kørsel, + dit og dat, og han tager siden hen ikke ud og laver gratis garantireparation på aggregater, som andre har leveret. Det er meget svært for forbrugeren, at få f.eks. en VVSer til at lave gratis garanti på produkter, han selv har leveret.
Du skal ikke være så ked af det på din mesters vegne.
Han lægger lidt til og trækker lidt fra i sine beretninger, så ikke du skal forlange for meget i løn!!! 
Hvis du koncentrerer dig om at lave et 100% reelt, kløgtigt og sobert arbejde og udviser selvstændig tænkeevne, beholder du med stor sikkerhed dit arbejde, selv om mester piber. Det er ofte en mangelvare, har jeg erfaring for, efter 30 års nærkontakt med VVS-branchen.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Skrevet af ktm på 26 mar 2010 17:41
Du skal ikke være så ked af det på din mesters vegne.
Han lægger lidt til og trækker lidt fra i sine beretninger, så ikke du skal forlange for meget i løn!!! 
Hvis du koncentrerer dig om at lave et 100% reelt, kløgtigt og sobert arbejde og udviser selvstændig tænkeevne, beholder du med stor sikkerhed dit arbejde, selv om mester piber. Det er ofte en mangelvare, har jeg erfaring for, efter 30 års nærkontakt med VVS-branchen.

Haha det er som regel mest op til en løn fohandling at mester klynker aller højest, det lære man med tiden(forhåbentlig hurtigt) at lukke af for. da jeg i sin tid havde arkord pladser, var ALLE pengende sjovt nok også væk når hver gang vi skulle snakke overskud og jeg kom anstigende med en opmåling.
Det ville da også være dumt af mester at prale af, hvor mange penge han havde tjent på diverse opgaver!!
Det værste en arbejdsgiver kan gøre, er da at rose folkene! Straks er næverne fremme med krav om mere løn!

Med venlig hilsen
ktm

alt efter hvor meget der skal laves om på rørene fra nyt til gammelt fyr tager det nårmalt 2 dag og der er ikke bare den time løn svenden skal have der er også pansion,og ferie penge løn til kontor ansat og udgifter til bil
prisen på en kedel udskiftning har ikke været der nede hvor den er nu længe
Skrevet af kristian26 på 27 mar 2010 13:12
alt efter hvor meget der skal laves om på rørene fra nyt til gammelt fyr tager det nårmalt 2 dag og der er ikke bare den time løn svenden skal have der er også pansion,og ferie penge løn til kontor ansat og udgifter til bil
prisen på en kedel udskiftning har ikke været der nede hvor den er nu længe

Det er måske noget du selv roder med? for så kan jeg se at du bor i mit område og jeg skal have monteret ny kedel/pillebrænder i sommer
Tak for alle indlæg.

Jeg er ved at indhente tilbud fra VVS'ere og ser hvad de lander på. Argumentet fra en bekendt for ikke selv at købe er, at VVS'eren overtager garantien ved installation, hvilket også er nævnt ovenfor, hvilket betyder en ekstra pris hvis ikke han selv leverer fyret. Uanset hvad man synes om det - det kunne jo være præcis samme fyr jeg selv fandt - så kan jeg ligeledes få tilskud på op til 4.000 kroner for mit fyr, hvis jeg benytter en af Naturgas Nord godkendt montør og når det hele regnes sammen, så vil forskellen måske være på et par tusinde. Bevares det er penge, men bøvlet og risikoen for mit eget fejlindkøb taget i betragtning så tror jeg at det er det jeg hælder til. Nu ser vi. 36.000 som fast pris inklusiv montering er bedste bud indtil videre...
I'll keep you posted.

Med venlig hilsen
Steen Olsen
http://www.soalive.dk/

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også