Opel Corsa, baghjul på v.side sidder fast... mulig håndbremse

Hej Bileksperter...!

Jamen hertil morgen satte jeg mig ud i min Opel Corsa for at køre på job.

Bilen har ikke kørt 3 dage og har tendens til at skulle hugges igang. Som om hjulene låser lidt i bremsen.

Baghjulet på v. side sad nu fuldstændig fast, og det var faktisk umuligt at køre så jeg lod bilen stå.

Jeg synes håndbremsen er lidt slap og tænker om kablet kan være knækket, men bør det så ikke gå ud over begge hjul?

ER der nogen forslag?

Jeg prøver at pille hjulet af og ser om det er bremsen der har sat sig. Noget med noget WD40 og et brækjern :-)

Mvh. Kolesen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er din håndbremse der hænger skil det ad i begge sider og rens og smør det er et klassisk problem efter og under en vinter.
Jeps...

Dunkraft og op med dytten
Hjulet af
WD40 på kablet, som jo var til at se lige inde bagved, godt rusten og fyldt med møg
Et par slag med en muggert på tromlen og skidtet løsnede sig...
Hjulet drejede rundt igen og håndbremsen virkede...

Fantastisk og jeg sparede vel 1500,- på værkstedsregning :-) juhuu...

Måske skulle jeg skifte de kabler for de ser meget slidte og møre ud.

Kan man mon selv det?
ja , det er ret nemt at skifte , og koster ikke ret meget , lægger du mærke til hvordan de gamle er sat på inden du afmontere dem , er det bare at sætte de nye på på samme måde , og så få dem justeret så de bremser ens på begge hjul ( 3 hak skal hjulet gå lidt stramt og bremse helt i 5 hak )
Det er dit indv. bremsekabel der sidder fast i kabelføringen. De ruster fast. Skift kabel eller få det smurt.
Sædvanligt gammelklogt: Var ikke sket, hvis du havde passet din bil med service-eftersyn. Juhu hvor du sparer

 

Serviceeftersyn??? Jeg forstår vist ikke... Uldal mener du det der tjek hvert andet år, hvor man får et brev med indkaldelse :-) ??
næ, alm. vedligeholdelse, såsom olieskift, smøring og justeringer -dertil hører bl.a. afmont. af bremsetromler, rensning, juesting og smøring, ligesom kablerne skal smøres. Hvem der foretager vedligeholdelsen er sådan set ligegyldigt BLOT DET BLIR GJORT! Så kunne k. olesen have sluppet for den ubehagelighed. ... og så bremserne! Den største faktor m.h.t. sikkerhed!

 

Det koster masser af dyr benzin at køre rundt med hængende bremser, så forebyggende rens/smøring vedligehold betaler sig selv.
ja , du kan få kablerne ved thansen
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=28634
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis