Varmepumpe... Hvad er det der ikke er monteret?

Montøren mente man kunne forbinde et kabel mere her til, men det var ikke nødvendigt, sagde han.

Sådan ser det ud:



Jeg har fundet en diagramstump på nettet, der ligner:



Dagens spørgsmål:

Hvad kan man forbinde her?

Det er tilsyneladende noget defrosting halløj.
PTC element?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er til en ekstern termostat , der sider udendørs , så du undgår at anlægget fryser
Ja, det er det diagrammet antyder, men spørgsmålet er så, om der er monteret et varmelegeme eller varmekabel, eller kassen bare er forberedt til montering af et sådant.
Nu har jeg kigget på mere udførlige diagrammer af andre anlæg, og synes ikke jeg finder noget tilsvarende.

Ligesom det ikke synes at være normalt med 7 (syv) forbindelseskabler mellem inde- og ude-delen.
Som der ville blive, hvis de to med et monteret stik også skulle føres ind.
Nå, så det er et mysterium, men selvom der ikke er monteret noget til stikket, kører apparatet fuldt tilfredsstillende, og afrimer regelmæssigt som den skal.
Har du prøvet at kikke i monteringsvejledningen?
Se efter tilbehør til anlægget. Det er til et varmelegeme der skal hjælpe med afrimningen, så vidt jeg kan se...
Evt. kunne du komme med model og type på anlægget. Så kan jeg google det for dig!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tak for svar!
Jo jeg har kigget i monteringsvejledningen. Den virker ret universel, og f.eks. tegningen af klemrækken på udedelen svarer ikke til virkeligheden.
Montøren mente jeg skulle spørge, hvor jeg havde købt apparatet, "for der skulle have været en ledning med, der passede til stikket".
Det har jeg ikke de store forhåbninger om, ville føre til noget, så det har jeg godt nok ikke prøvet.

Jeg havde gættet på, det kunne have noget med et varmelegeme at gøre, men spørgsmålet er så, om det er installeret, eller om det er meningen man tilkøber det efter behov.

Tak tak for det venlige tilbud om at hjælpe med googlingen.
Hvis lysten skulle blive uimodståelig, så fremgår apparatets mærke og model af fotoet.
Men jeg har skam googlet!
På den måde fandt jeg det viste diagram, som jo minder mistænkeligt, selv om det hører til et andet fabrikat.
I min elektronikverden forestiller en kasse med tilledning i begge ender en modstand.
Mon den forestiller varmelegemet her?
Og kassen der synes serieforbundet hermed kunne være en termostat eller et PTC element?
Det ender nok med jeg dissekerer dyret for at få tilfredsstillet min nysgerrighed!

Annonce
D'oh!!
Jeg kunne heller ikke forstå at billedet sluttede så brat!! Men så indstillede jeg lige en korrekt skærmstørrelse... Så kom det sidste med ;-)


Jeg mener helt bestemt, uden at være sikker, at der sidder en termostat der aktiverer det varmelegeme du kan montere. Det sker når du bruger den som varmepumpe. Der bliver udedelen kold, og hvis temperaturen falder til en vis temperatur, slutter kontakten varmelegemet til.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Altså man har monteret en termostat, men varmelegemet må jeg selv ud og købe!
Det er jo næsten som når man køber ny bil. (Ved visse bilmærker)
Ahh... termostat og termostat... Det er formentligt bare noget bimetal der sidder sammen med en kontakt.
Men dertil kommer jo også at varmesnøren skal monteres og trækkes rundt i kabinettet.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej
Jeg tror der er et stik på en ret lang ledning son kommer fra modsatte part som bare skal clipses sammen med stikket på billedet.... Preben
Øh, kan det være til en ledning, der kan ligge i kondensrøret fra udedelen og til et afløb, for at dette ikke skal fryse til?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis