Lim/fugemase.

Jeg skal til at lægge nyt dæk i min kutter. Jeg skal bruge noget fugemasse eller lim der virkelig kan holde det på plads nede på vangerne.

Jeg går frem efter den her arbejdsmetode. Ny selv lænsende dæk.

Da der jo skal være noget fald på dørken skal de altså være stærke sager.

Jeg har bygget det hele op i ren glasfiber.

Jeg er ikke interesseret i det skal hærde vildt hurtigt da jeg skal kunne nå og dække alle vangerne og lække dækket i.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så bruger du da bare en Sikaflex, den er åben i ca. en time og er samtidig det eneste rigtige at bruge på en båd.

V.h.  Håndværkeren
På min Granada sidder der på underskroget 2 gummi flapper der går på hver side af roret ,det vil sige at hvergang man drejer roret helt ud bliver den pågældende flap vredet med ud
De er limet med tech7 og det er 3 sæson vi går igang med nu og de sidder stadig rigtig godt fast
lidt imponerende når man tænker over det er under vand
Bare et lille hint ,så jeg tror der er andet end Sikaflex idag der er lige så effektivt
Er der andre der har nogle erfaringer ???

Tim  

Tec7 er godt!
Sikaflex er ofte polyuretan der kan overmales, medens de oprindelige silikone-fugemasser ikke kunne.
Tec7 og Simson er noget der hedder MS (Modificeret Silikone), hvad det konkret betyder har jeg ingen anelse om, men begge fabrikater har jeg brugt med meget godt resultat, såvel til vinduer som ilægning af ny acryl i forluge.

Hans-Henrik

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Tak for svarende. Men nu har jeg undersøgt sikaflex i et par uger. Og der findes mange forskellige sikaflex produkter. Ved i hvilken der skal bruges ?

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Det skal være den der er saltvands bestandig ! Sika 291.
Annonce
Hej springer lige på her i tråden:-)
står og skal til at fuge mit dæk og ville høre om jeg er helt galt på den hvis jeg bruger sikaflex 521 uv da jeg lægger inde med et mindre lager af det
eller skal jeg komme på andre tanker og op med lædret ?????
Har som en prøve anvendt Biltemas "Nåtmasse", der er beregnet til nådning af dæk. Umiddelbart holder skidtet, nu på anden sæson.
Ja, og Biltemas fugemasser, også denne "Marine Caulking" koster kun 60 svenske kroner pr. patron!

Hans-Henrik

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

er det som svar på mit spørgsmål????
På nedenstående link kan du finde produktblad

www.sika.dk/sikaflex-521_uv_.asp

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere