opsætning af glasparti hjælp

Hej har en tilbygning opført i enkelt mursten med en ramme rundt øverst af 20 x 8  cm stolpefætter  som taget så bære på . ( tegltag.  )
Jeg vil nu gerne montere et glasparti på omkring 3 meter den ene som dør. fra sokkel til underkant af ramme er der 2 meter så det passer perfekt med sådan nogle de kalde udestue elementer .
Så planen hva og sætte 3 sammen skære hul og så sætte dem ind. MEN  MEN.
Kan elementerne bære den ramme over 3 m eller skal der noget bærene mellem hver element. Og hvis der skal nået bærenede i mellem hva skal jeg så bruge. Og kan jeg overhovde bruge udestue elementer eller skal det være nået specielt. ???????

Prøvet og tegne nået der ligner hehe
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den der stolpefætter kunne lyde som om at det er din rem, der bærer dine spær.

Jeg ville nok sætte et rør, enten 4kant 40x40x3mm eller 1" damprør, imellem 2 af fagende, bare for at være sikker

Få fat i nogle soldater, til understætning, når du lukker op og til at dit rør er sat ind, du skal regne med at der er noget arbejde med at få soklen glat.

Om udestue elementer er gode nok, er svært at sige, men hvis de er lavenergi så skulle der ikke være noget der.
Når du bestiller så fortæl at du vil have et rør, mellem sektionerne, så de kan lave plads til det i rammen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Da jeg planlagde vores udestue, var jeg også inde på at ville bruge disse udestueelementer, men valgte i stedet for rigtige vinduespartier og heldigvis.
Efter nogle år, besluttede vi os til at omgøre udestuen til et mere almindeligt opholdsrum med gulvvarme osv, og da var det rigtig udmærket, at valget faldt på de mere gedigne vinduespartier.
Men ellers tilsutter jeg mig Flemmings bemærkninger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Remmen ligger vel af på den nuværende mur?

-I så fald skal man vel forsikringsmæssigt have en beregning om den kan bære tegl-tagets vægt når man fjerner muren og den skal have et frit spænd på de angivne "omkring 3 meter".

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeps det er remmen og den ligger og hviler på muren. Har anskaffet soldater til at bære til det hele er på plads. tror nemlig også jeg skal have nogle stolper i mellem for 3 meter er jo rimelig langt. kan man få vindues parti så man kan lave det så man ikke kan se disse stolper eller hvordan
Har en lignende konstruktion i et hjørne ud imod haven - spændet er ca 2 og 3 meter på hver side af hjørnet.Her er taget er tungere end dit fordi huset oprindeligt havde fladt build-up tag som ikke er fjernet - der står et damprør i hjørnet med træ mod siderne til at fastgøre elementerne, ligeledes en stolpe ved siden af døren - der er anvendt en dækplade i samme struktur og RAL-farve som vindueselementerne for at skjule stolper + rør.

Nu er du ved at lave det - men jeg selv ville stadig få lavet beregningen, ikke så meget aht forsikringen for det skal jo nok holde - beregningen koster ikke mange basører i det samlede budget men den er til gengæld rigtig dyr hvis kæresten/konen/børn/børnebørn/hunden en dag får taget i hovedet...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mr  Maggo.

Vinduer er ikke lavet til at kunne bære store belastninger, (kan måske godt) ellers skal de være specielt fremstillet til det.

Så nogle stykker stål profiler til at bære dit tag, det andet vil i længden give dig problemer tror jeg bestemt.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis