Fuge mellem væg og gipsloft

Hej alle Jeg har som mange andre problemer med at der opstår revner i samlingen mellem min væg (gasbeton m. glasfilt) og mit gipsloft. Jeg har brugt en akrylfuge som på trods af dens fleksibilitet ikke holder til de bevægelser der er mellem de to elementer. Er der nogen herinde der har erfaring med at bruge en gummifuge - sådan en som man f.eks. bruger udvendigt omkring vinduer. Den er da i hvert fald mere fleksibel - men jeg er i tvivl om det er en god idé. Den er selvfølgelig sværere at styre - men hvis det er den eneste årsag til at man vælger den fra, så vil jeg gerne forsøge mig.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har ikke brugt den helt billige acrylfuge så ?

Normalt kan de godt holde, hvis det er rimelig kvalitet.

Alternativt kan en overmalbar byggefuge fåes, de nye hybrid fuger kan arbejde utroligt meget, og stadig overmales.
Hvilke mærker vil du i øvrigt de gode mærker? Jeg har kigger på Bostik som ovenfor. Men jeg har også kigget på Danalim Fugemasse - Proff.
F.eks. PU Byggefuge eller MS Byggefuge - begge er overmalbare og har en bevægelse på +- 25%.
Bostik, Dana, Sika osv.. er alle gode mærker.

Det var mere at det ikke var en no name acrylfuge fra hjem og fix du havde brugt.

MS byggefuge er i hvertfald meget elastisk, så ville også kunne benyttes til formålet.

Generelt benytter jeg selv Dana og Sika fugemasser, de har generelt altid det man skal bruge, og trælasterne har en bredt udvalg af disse 2 mærker.
Tak for godt input!
Jeg har haft nøjagtig samme problem. Jeg ventede til luftfugtigheden var på sit minimum her i slut februar, så skar jeg den "gamle" akrylfuge ud, og lagde en ny af Sika LM 15.

Jeg har kun brugt kvalitets mærker (Sika), men så godt som alle steder i huset er akrylfugerne revnet alligevel. Møj irriterende. Af en eller anden grund, er samlingerne ikke revnet i vores entré.... det var det første rum jeg kastede mig over i huset, og om jeg har brugt et andet mærke her, kan jeg ikke afvise. Hvilket mærke kan jeg selvfølgelig ikke huske...

Akrylfuger er generelt yt hos mig nu, gider dem ikke mere.

:-)

/Bellini

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis