Beton blanding . til stolper.

Hej har lige købe mig en stor smedejernsport  og skal til at have stolperne i jorden. Har gravet nogle kæmpe huller men hvad blanding skal jeg bruge til at støbe med så det holder .skal der armeringsjern i rundt om så betonen ikke revne når portene åbne og lukke og det arbejde eller kan deat holde.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1 - 3 - 5/7

1 del cement
3 dele grus
5 til 7 dele småsten
Lidt off-topic:
Det er muligt at Danmark er et lille land, men der kan nu nemt opstå misforståelser, når ord betyder et på Sjælland og tolkes anderledes i Jylland.

Kan I da ikke lære at beton består af : cement, sand og grus !!

Sand er sand og grus er småsten

Hvis jeg skulle følge Koluda's opskrift, så ville jeg ende med en beton af : cement, grus = småsten og endnu flere småsten, - synes der mangler lidt sand.

On-topic:

Husk at vibrere det godt omkring stolperne.
Så pyt da, hvis du insisterer.
 
Men endelig ikke for meget af det, da betonen ikke opnår den rigtige styrke, hvis der pladres for meget vand i.
hehe kan ikke lade være... ved det er lidt off topic (Koludabyg svar er nu svar nok)

men ja når jeg snakker med min far (fra langeland) siger han grus.....
i min verden er det sand han mener, og grus er noget jeg har i min indkørsel !!

men godt eksempel hvor det kan gå lidt galt når LDS fold snakker sammen

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Annonce
4 liter vand til 10 liter cement
du skal i hvertfald ned til fast grund om det så er 70cm eller 90, så burde det kunne holde og vil du være helt sikker laver du nogle kurve af armeringsjern som er eks. 40*40 og støber stolpen i midten af kurven så burde det ikke kunne gi sig.
Kiggede lidt på fortolkningerne på nettet, her er 1, http://www.svendaage.dk/ se cement & beton.

Jeg har også lært at sand er sand, grus er grus og sten er sten.
På Sjælland taler man normalt om ærte- eller nøddesten. Grus er en mellemting mellem sand og meget små sten.

I Jylland er Grus = Sten på sjælland.

I vores indkørsel har vi sten - ikke grus.

Men sådan er der så meget.

denbliver sjovere og sjovere denne tråd
skulle være der skulle oprettes en ordbog over
diverse betydninger af det samme ord afhængig af hvor
i landet folk bord
sådan en permanent en der er tilrådighed ligesom
den på forside med nye indlæg

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis