Fjernelse af fliser, puds og fliseklæb

HJÆÆÆÆLP!!!

Jeg skal have sat nye fliser op på mit badeværelse og pga installationer af rør og EL-dåser har jeg ikke plads til at sætte dem udenpå de gamle. I aftes gik jeg derfor i gang med at banke de gamle ned med hammer/mejsel, men måtte simpelthen give op efter 2 timer fordi de sad så godt fast og jeg larmede så ufatteligt meget i etageejendommen. Der hvor der sad en vådrumsmembran, er de lette nok at få af og jeg kommer let helt ind til den plane beton. Men der hvor der ikke har været membran, sidder der så meget puds/fliseklæb, som er umuligt at banke af. Det er alfa og omega at jeg får en plan flade at sætte de nye fliser på, men hvordan pokker får jeg det med al den fliseklæb og med det niveauspring der nu er fra de arealer hvor fliserne let kommer af til der hvor der er meget fliseklæb tilbage?

Pga af rørinstallationer og EL-dåser, har jeg ikke plads til at lægge et ordentligt lag puds på, så findes der en let måde at få puds og klæb af uden at man får klager fra naboerne, eller er jeg nødsaget til at plane væggene op med ny puds og så få flyttet mine installationer?

Se evt mit problem på: http://www.woldum.dk/fliser/

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne forsøge med en lille el-hammer med en bred fladmejsel og prøve at arbejde den om bag ved fliserne så du nærmest skræller dem af. Det vil selvfølgelig larme endnu mere, men også være mere effektivt. Mht. naboerne ville jeg da prøve at snakke med dem om det inden, så de på forhånd ved hvornår du vil til det. Ellers kan du jo nemt ende med en hel flok sure naboer, og det er jo aldrig særlig sjovt.

Prøv at fjerne så meget gammel fliseklæb som muligt og bliver det stadig ikke helt jævnt, så spartler du bare de sidste ujævnheder ud med fliseklæber til overfladen er helt glat. Husk at forvande underlaget og få alt støv fra nedbrydningen væk inden du spartler.

Jeg håber du kan bruge svaret.

Mvh. Carsten


Hvis du ikke kan låne en bore/mejselhammer et sted, - så kan den billige Powercraft være et alternativ, koster vel 300 - 500,- Har selv en sådan og er imponeret over hvad den kan klare. Og skulle den dø pga støv og lign., så futter du bare ned og får den byttet til en ny.
Mener det er i H.Nyborg, den første jeg havde virkede hammerfunktionen ikke rigtig i, men den næste kunne/kan virkelig arbejde, og så er den ikke tungere end det er til at holde ud. Og effekten er altså flere hundrede gange det man kan udrette med en hammer og mejsel.

Edit: Den aktuelle pris i H.N er lige kun 248,-
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Husk personlige værnemidler. Støvmaske, høreværn, og ikke mindst briller er et must. Det støver, larmer, og så splintrer fliser altid helt åndsvagt når ikke de vil slippe underlaget, så de flyver rundt om i hele lokalet. Og tro mig at det ikke er rart at få sådan noget i øjet
En feincutter med diamand klinge ville være oplagt til det, men koster også kassen...
Jeg har netop gjort det samme i et badeværelse på 8 kvm med fliser fra gulv til loft.

Jeg kan kun sige, at det kræver tålmodighed og hårdt arbejde! jeg brugte dog et fladt koben istedet for en mejsel. Den kom bedre ind under fliserne.

Rikke

s3it

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvad med at bruge en kopsliber?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej alle
Tak for de gode bud. Til andre der senere måtte stå i denne situation: En diamantkopsliber støver simpelthen for meget og tager alt for lang tid. Næ, en elektrisk hammermejsel fra Harald Nyborg til 300 kroner var bare sagen... -Men jeg tror næppe jeg får riderkorset til næste beboermøde og jeg slipper ikke for at skulle pudse hele væggen op igen. Et godt råd til alle der ikke gider dette svinere. Har I plads til at sætte nye fliser ovenpå de gamle, så gør endeligt det :-)
en betonhøvl/sliber med tilhørende støvsuger kunne også have løst problemet hurtigt og effektivt.  Og absolut mere præcist end end mejselhammer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også