Er vores trælofter ulovlige?

Hej,

Min kæreste og jeg har købt en lejlighed, hvor der i nogle af rummene (stue, entre, køkken og badeværelse) er opsat trælofter for mange år siden. I købekontrakten står der at trælofterne ikke opfylder bygningsreglementets krav hertil, og at der ikke garanteres for at elinstallationerne er lovlige. I den anledning har jeg følgende spørgsmål:

- Hvordan kan man finde ud af om de rent faktisk er ulovlige?
- Hvor omfattende - og dyrt - vil det i givet fald være at fjerne dem - og er det noget man relativt nemt selv kan lave?
- I soveværelset er et fint pudset loft med stuk - hvordan kan man finde ud af om der også er det under trælofterne?

På forhånd tak.

Sonny
Hej, Min kæreste og jeg har købt en lejlighed... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Tak for et godt svar

Vi har faktisk fået fjernet trælofterne, og nu mangler vi bare at reparere stukken de par steder den er ødelagt - så problemet er løst - og hold da op hvor det har pyntet
Skrevet af boso på 04 apr 2010 00:13
hej green

synes det er slående at du mener at ALLE håndværkere vil forsøge at vildlede og udnytte kunderne. Måske du udtaler dig om noget du ikke har nogen forudsætning for at udtale dig om. Måske du bare har hørt sindssygt mange historier om dårlige håndværkere - for ingen nævner særlig ofte de gode. Måske du bare er en brok røv. Måske du selv behandler kunder, klienter, kollegaer dårligt og forventer at alle andre gør det. Måske du bare er et fjols

Og kære Green - det er ikke nødvendigvis bare sådan lige at isolere et loft hvis der er tale om en gammel bygning med tørreloft men det er med garanti endnu svære at overbevise en ejerforening om at de skal løfte regningen for at tilgodese en enkelt. Men igen, det ved du sikkert meget mere om...........

Og til Sonny - prøv evt. at skrue en loftdåse ned og se om ikke du kan lure hvorvidt der er trukket nye kabler. MANGE lejligheder har den løsning med loftet og mange vælger at leve med det. Du må selv træffe din egen beslutning.

Med venlig hilsen
...en tømrer der lever af at mesters kunder kommer igen og igen og igen....


Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set et stykke arbejde der lavet legalt og betalt, som har været i orden  Og JA jeg er perfektionist... Og jeg laver tingene selv, og kan jeg ikke det, undersøger jeg hvordan jeg gør, og MÅ jeg ikke selv, venter jeg hellere et halvt år hvis det er den tid det tager at finde en der har det som mig selv.
Så jeg har KUN set dårligt arbejde fra håndværkere.... og det er nødvendigvis ikke håndværkerens skyld, men den chef der står og puster ham i nakken.
Svaret er helt enkelt:

Det har iflg. Bygningsreglementet i MANGE år været ulovligt at opsætte profilbræddelofter i etagebyggeri. Den type lofter må kun bruges i en-families huse.
Hvis du kan bevise at de er opsat inden der kom regler på området, så er de lovlige, men ellers er de ikke lovlige.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis