Nyt armatur til køkken Vola-style????

Hej

Jeg skal have smidt et nyt armatur på køkkenbordet da det nuværende er slidt op. Jeg har set mig var på Vola's KV1, men kæresten mener det er lidt pebret (jeg er lige røget på dagpenge, så hun har nok ret)...

Jeg har fundet Vola KV1 i krom til 3750 men ville egentlig gerne have det i børstet krom eller rustfrit stål. Nogen der kender til et sted hvor de har gode priser på Vola?

Kan Vola VK1 egentlig drejes således at hanen står vinkelret på håndtaget? (ligesom her http://images.pricerunner.com/produ...18-000.jpg)

Nå men som i nok kan læse er jeg forelsket    Er der nogen der kan foreslå noget der ligner Vola KV1 og som er kvalitet... evt link?

Har kigget selv men syntes det er svært at se på billeder...
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er mange moderne amature der ligner Vola til forveksling, tag en tur i de forskellige byggemarkeder og tjek dem ud.
Måske kunne købe et billigt, og så skifte det til til et "drømmeamatur" når dagpengene er blevet til en arbejdsløn igen.

Har selv Vola i børstet stål, og det er vildt flot, men der er delte meninger om kvaliteten når du søger på nettet.

Green

Nogen der kan svare på hvorfor HV1 er uden bundventil?

http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaskarmaturer-Vola-haandvaskbatt.-varianter--Vola-HV1-Haandvaskbatteri-u-Bundventil-Rustfrit-Staal-177701.html

Og hvad betyder det? så vidt jeg kan se kan man ikke købe nogen hos Vola, så skal man så have en bundventil i af anden etnisk oprindelse?
Vola tilbyder forskellige typer bundventiler. Vi har selv en Vola A62 push-up ventil.

http://vola.com/Default.aspx?id=490

Her vil du kunne se de forskellige bundventiler de har.

Hej igen...

Så blev der sparet sammen til Vola-armaturer.... Eneste problem er nu bundventilen i håndvasken på badeværelset...

Jeg kan se at Vola sælger 4 slags; A13, A14, A62 og A63

Den eneste jeg umiddelbart kan s mig ud af er A14, men hvordan monteres den hvis den nuværende "bundventils-løftstang" er "integreret" i armaturet? skal der boreset nyt hul i bordpladen bagved armaturet?

Hvordan fungere A13? sidder vippegrebet ud under tuden på vandhanen?

Hvordan fungere A62 dvs push-up ventil? Tænker selv at det er sådan en man trykker på, hvorved den går i bund. trykker man igen hopper den op.... kan det passe?

Andre ting jeg skal være opmærksom på i den her forbindelse?
A 14
Hvis der er monteret løftestang på dit armatur kan du benytte denne.
Hvis ikke skal du lave hul til den medfølgende løftestang.
A 13
Som jeg ser det er det et vippegreb der sidder UNDER
bordpladen/vasken.
A 62
Fungerer nøjagtig som du beskriver det.
Tryk på den, og den går i bund og lukker.
Tryk igen, og den åbner igen.

Alt dette er "Vola-Style", simpelt, enkelt og smuk i al sin enkelhed.
Annonce
Okay...

Hvad så med A63? hvad vil det sige at der ikke er overløb? er der en slags "tryk-ventil" på A62 således at den åbner hvis der kommer en vis mængde vand i vasken?

Hvis man vælger A62 skal der så andet udstyr til eller propper man den bare ned i afløbet og så kører det?
Overløb er det lille "hul" der er i toppen af de fleste håndvaske. Hvis der ikke er det lille hul/overløb i toppen af din vask, kan du sagtens bruge A 63.
A 62 forbliver lukket til du trykker på den, for at åbne den.
Hvis der har været en vask før, hvad jeg går ud fra, behøver du ikke andet. Medmindre at dimensionerne på afløbet er anderledes. Jeg går ud fra at vandlås m.m. er gemt.
Hvad er s forskellen på A62 og A63? tror ikke helt jeg forstår?
A 62 er MED overløb, hvad der er på de fleste vaske. A 63 er UDEN overløb.
Overløbet er som sagt det lille hul i toppen af din vask der gør at vandet ikke løber over hvis du glemmer at slukke for hanen. Der løber på bagsiden af din vask et lille rør ned til bundventilen.
Hvis du er i tvuvl kan du sende en PM med et par nærbilleder af din vask.
nååååå... så det er simpelthen et "ekstra" afløb... Så er jeg med...vores nuværende vask har ikke overløb så det må blive A62....

Tusind tak for hjælpen....
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis