Nyt armatur til køkken Vola-style????

Hej

Jeg skal have smidt et nyt armatur på køkkenbordet da det nuværende er slidt op. Jeg har set mig var på Vola's KV1, men kæresten mener det er lidt pebret (jeg er lige røget på dagpenge, så hun har nok ret)...

Jeg har fundet Vola KV1 i krom til 3750 men ville egentlig gerne have det i børstet krom eller rustfrit stål. Nogen der kender til et sted hvor de har gode priser på Vola?

Kan Vola VK1 egentlig drejes således at hanen står vinkelret på håndtaget? (ligesom her http://images.pricerunner.com/produ...18-000.jpg)

Nå men som i nok kan læse er jeg forelsket    Er der nogen der kan foreslå noget der ligner Vola KV1 og som er kvalitet... evt link?

Har kigget selv men syntes det er svært at se på billeder...
Hej Jeg skal have smidt et nyt armatur på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen

har lige et tillægsspørgsmål i forbindelse med det overløbs-sjov...

Var inde og kigge og minsandten om der ikke var overløb på vaskene i begge badeværelse... Disse er dog ikke placeret ens:

I det ene badeværelse er overløbet placeret under armaturet og her er jeg ikke så meget i tvivl om at det er A63 der skal bruges (Hvordan tilsluttes overløbet til A63? - skal man købe noget ekstra eller hvad?)

I det andet badeværelse er overløbsventilen placeret på modsatte side af armaturet. Passer A63 stadig her?

Hvad vil der egentlig ske ved at montere A62, udover at overløbet ikke "fungerer"?
Det er A 62 du skal bruge. A 63 er UDEN overløb.

Hvor dit overløb sidder på vasken er ligegyldigt. Nogle vaske er overløbet indbygget i, nogle løber der en slange fra overløb til en "ring der sættes på bundventil.

Hvis du monterer en A 63 uden overløb, fungerer dit overløb alligevel. du vil blot skulle tørre vand op, når det når til overløbet og løber ud på gulvet eller i skabet, da vandet jo stadig vil løbe ud af hullet i vasken.

A 62 kan ikke bruges til vaske uden overløb, da vandet jo så vil løbe ud af hullerne på siden af ventilen.
Nå ja sgu da....

Jamen så blev det jo opklaret...

tusind tak for hjælpen igen...

MVH Henrik

hej Henrik

Jeg er lidt sent ude, men noget der minder om Vola er Paffoni. Lidt "tyndere" i størrelsen, men rigtigt flotte 


Hvis du stadig kigger rundt så kig evt. nederst på den her side https://www.vierbilligst.dk/shop/koekken-armaturer-1033c1.html

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis