klikker i tomgang klikker i tomgang

har en ford mondeo fra 96 1,8 i  stc.den klikker i tomgang det lyder som om det kommer
 fra generator men er ikke hel 100 % sikkernå den er kold det er værst men begynder
 bli varm høres det ikke lige så meget

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det er vandpumpen, havde engang en golf der sagde sådan

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
Mener det er de motorer der har for små huller til at smører ventilerne.. så dit vippetøj er slidt. Man kan købe noget der hældes i olien inden olieskift der skulle rense kanaler og sådan så den smører godt igen.. men måske er knasten revet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

tak for svar. har os få at vide nå den er kold ska der lige være olietryk først.

Jo jo, men det er da kun i nogle meget få sekunder. Hvis det er flere minutter er det ikke specielt godt. Måske du skulle eksperimentere med lidt forskellige olietyper.
Jeg har haft både 1,8 og har nu 2.0 der har kørt meget langt, men har ikke disse problemer, Du skal passe på med tyk olie. Det bryder de sig ikke om.

Med venlig hilsen
ktm

den køre på 5/30 olie.den fik skifte olie og filter da jeg købt den af forhandle.det sku da være godt nokr

Annonce
det er de hydrauliske ventilspillerumsudlignere eller dyserne..
begge ting er ikke farlige, men hvis du vil fjerne det, kan du købe nye ventilspillrumsudlignere når du alligevel skal have skiftet tandrem - koster uorig 100 kr pr stk - du skal have 16 (www.krogslund.dk)
dyserne kan du også få skiftet - kender ikke prisen, men de er ikke billige..

/cs

hej har fundet fejlen.det var et remspænderhjul til kilerem som var problemet rasle når jeg startet og gav lidt gas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis