lave en tændrør som nyt

Hvordan rengøre og renser man et tændrør der er kommer olie på ???

Jeg har lidt problemer med noget olie i min motor og det har nu kostet mig 2 tændrør på 2 timer.....
kan jeg ikke rense dem så de kan bruges igen ??? Nu kan den ikke lave gnist
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan kun sige: du er ikke ene!
Jeg har oplevet det samme adskillige gange, men har aldrig fundet en løsning, andet end at skifte til nyt.
Jeg har varmet dem på brændeovnen, varmet og brændt ud med autogenflamme, vasket ud i benzin og tørret, sandblæst i specialmaskine osv osv. Intet virker.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis dit tændrør har været olievædet, i nogen tid er der risiko for at isoleringen er ødelagt.
Det har jeg været ude for med tændrørene, i min påhængsmotor efter vinter konserveringen.

Ellers afvaskning i benzin, varme den op, og evt sandblæse, kan tiltider redde et rør.

mvh jens
Mit det andet var helt nyt og fik olie en gang
Jeg syntes bare der er underlig de ikke er noget at gøre......
krybestrøm i tændrør kan være svære at få has på når først den er olie våd.!
så en ny tændrør der kommer ind.!

hvis jeg ikke svare forkert.?
Annonce
hvad motor har du og hvad bruges den til
2 eller 4 takts

kan være dine olieringe er gået på stempel

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

takt...skal bare vide hvordan man bedst gør tændrør rene
I gamle dage havde værkstederne en sandblæser til tændrør, men den er gået samme vej som dåserne med slibepasta til ventiler.
Du skal også være opmærksom på om glødetallet er korrekt. Jo koldere et tændrør er, jo varmere forbrændingstemperatur kan det holde til at arbejde i, men jo dårligere er det til at holde sig selv rent..Har man problemer som du beskriver kan det ofte betale sig at vælge et tændrør som er eet glødetal varmere - det er som sagt bedre til at holde sig selv rent.
Bemærk at glødetal er forskellige enheder fra fabrikat til fabrikat - altså - der er ingen egentlig standard for glødetal.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
det bedste du kan gøre er at varme det rigtig meget op med en gasbrænder og rense det med en stålbørste bagefter.
Det har jeg gjort nogle gange og tændrøret har virket bagefter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis