Halogenspots blinker, når kaffemaskinen kører

Jeg har 8 halogenspots i loftet (25 W), som er sluttet til ledningsnettet (220 V og ikke 12 V). Min kaffemaskine er sluttet til den samme gruppe. Hver gang relæet i kaffemaskinen slår til for at varme lidt ekstra op under kaffen på kanden, så blinker mine halogenspots kortvarigt. De blinker alle sammen, men kun ét gang, og kommer så tilbage til fuld styrke med det samme igen. Er der nogen der ved, hvad det skyldes, og hvad kan jeg gøre ved det? Er det en løs forbindelse, eller? Er det fordi min kaffemaskine bruger meget strøm, når relæet slåes til, så det tager strømmen fra mine spots?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er bare din forsynings spænding der er blød.

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 22 mar 2010 17:56
det korte svar er ja.

Eller ligegyldige svar..

Det er svært at sige hvad fejlen er.. men jeg kendte engang en skovfoged der boede langt fra transformerstationen og med mange gårde på vejen ud til ham.. Når klokken var 18 og alle lavede mad kunne han dårligt nok koge kartofler. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Som barn boede jeg på landet hvor der var langt til transformator, der var kun trukket en fase det sidste stykke vej, når naboen længere ude malkede kunne vi se hvert stempelslag i malkemaskinepumpen.
Annonce
Tak for svarene! Det må være en speciel oplevelse at følge med i mælkeproduktionen på nabogården. Kan jeg bede elektrikeren om at måle spændingen i skabet for at sikre mig at det er problemet. Jeg bor i et tæt kvarter, så det undrer mig stadig?
Skrevet af dadel på 23 mar 2010 08:00
Tak for svarene! Det må være en speciel oplevelse at følge med i mælkeproduktionen på nabogården. Kan jeg bede elektrikeren om at måle spændingen i skabet for at sikre mig at det er problemet. Jeg bor i et tæt kvarter, så det undrer mig stadig?

Du skal bede din elektriker måle korsslutnings strømmen. en spændings måling siger ikke noget om hvor blød din forsyning er. det kan også være ledningen fra tavle og ud til kontakten der har for høj modstand. det kan være en alvorlig ting da det så kan blive for svært at springe en sikring.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis