Reservedele hobby-kompressor

Min efterhånden bedagede hobbykompressor med en 2 hk motor (står der på den) havde efterhånden fået det meget svært med at komme op på de 10 bar´s tryk den gerne skulle.
I min pilfingerivrighed  skruede jeg topstykket af og så at der var 2 stykker tynde metal "mebraner" hvoraf den ene var knækker i 3 dele -og desværre blev metaltoppakningen også skadet under seancen

Jeg har nu søgt lidt efter reservedele til den på nettet - uden resultater og vil så spørge om der er nogen her der ved hvor sådan noget kan købes.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan aldrig gå at købe den slags stumper til de små hobbykompressere , du kan hurtigt bruge 2-300 kr på stumper og har så en maskine der aligevel ikke køre ordentligt , en ny kan du nemt finde til under 500 kr i samme størrelse hvis du bare kikker lidt efter div tilbud
Hmm. Jeg købte en ny indsugningsluftfilter for et stykke tid siden for 63 kr. -så mon ikke det kan betale sig alligevel. Men jeg har bare ikke kunnet finde de omtalte dele på nettet. -derfor spurgte jeg her...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
hvad er det for en maskine Evt. billede
der skulle gerne være en metalplade der fortæller
alle oplysninger
se om du kan finde fabrikkens hjemmeside og der igennem
den danske importør
et alternativ er at pakke den sammen (smurt så den ikke ruster)
og så når du kommer på genbrugen så se efter en (brugt)maskine
med samme størelse cylinder du kan kanibalisere (forsigtigt denne gang)
der kan godt gå noget tid men har selv været heldig et par gange
det er det utroligste folk smider ud bare stikket er knækket eller et rør
er bøjet/knækket
gør dig også gode venner med de folk der arbejder på pladsen
(to øl til hver gør under værker) så vil de nok holde udkig for dig
og stille dem lidt til side når der kommer nogen (betaling fler øl)
husk på næste gang og vend så tilbage jævnlig med god opførsel
når du selv læsser af der de bliver så glade når de ikke skal skælde

håber dette hjælper dig men vend endelig tilbage også med resultat

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Nu er jeg nået så langt at jeg faktisk fandt en beskrivelse af maskinen.

Det er en AIR-POWER LP 265 2 HP

Type : 2B-0.071/7 -24 PB

Jeg har fundet en der ligner den til forveksling : En AirBoss LP 270/8/24 på en en-gros handlers hjemmeside ( www.power-tool.dk)

Nu har jeg skrevet til dem, og håber da på svar inden længe...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hej "lidelsesfælle".
Har selv haft problemer med min ellers velfungerende kompressor.
Stemplet havde sat sig og jeg lukkede patienten op og ved at dreje blæservingen gik dyret i gang igen.
Næste fejl var manglende tryk: På toppen af cylinderen sidder der en plade med en bladfjederventil som en art hjerteklap; på begge sider er pladen pakket med en fiberpakning som på en alm. motor. Kunne have været repareret med flydende pakning eller måske silikone efter afrensning.
Jeg valgte den besværlige og købte et stykke pakningsmateriale hos min lokale bådpusher og skar den til på samme måde som jeg i 60-erne javede knallertpakninger.
Mangler nu kun at pakke luftrøret fra cylinderen til regulator/tank, 2 O-ringe skulle kunne løse problemet.
God arbejdslyst!
Annonce
Jeg købte en ny indsugningsluftfilter for et stykke tid siden for 63 kr.


shortcut: Hvor købte du et nyt indsugningsluftfilter? Jeg er selv kommet til at ødelægge det til min kompressor og kan ikke finde nogen butik på nettet som sælger sådan noget

Mikkel
Toppakningen har jeg lavet på min, med en 0,8 mm kobberplade skåret efter den gamle
pakning.
@Mikkel54321 : Jeg faldt tilfældigvis over en der sad på en anden model -via Bygma bestilte jeg den hos importøren og fik den ganske få dage senere.

Jeg har nu sendt HELE toppaknings-sættet til en anden importør -og nu venter jeg spændt hver dag ved min postkasse for at se om der kommer de rigtige dele retur....

Ellers må jeg vel ty til den samme løsning som LL1

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Må hellere afslutte tråden.

En dag kom posten med en kuvert med de manglende dele til min kompressor

Nu kører den fint igen - har iøvrigt også skiftet olie og nu giver den jo tryklyk som en proffesionel

Har sprøjetemalet en plankeværk, skiftet vinterhjul med slagnøgle på 2 biler + diverse blæseopgaver...


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
ja det var jo noget af en omvej
men godt at du slutter tråden
og rigtig godt det køre for dig ;--)

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis