"Askeblæser"

Hej

Kan man få en askesuger (spand med motor) til at blæse i stedet for at suge?

Jeg er godt klar over at den kører på 220 volt, men kan man vende strømmen så den blæser og derved laver overtryk i spanden.

Har også tænkt på om man evt. kunne vende selve møllen, men har ikke selv en suger så jeg kan ikke se om det kan lade sig gøre.

Nogle forslag
Hansi

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
Nu kender jeg ikke lige askesugeren med motor, men når den kan suge, så kan den også blæse.
Men om du kan fange dens udblæsnings luft, på en fornuftig måde, ved jeg ikke.
Hvad skal du bruge blæsefunkrionen til, måske kan der findes en bedre løsning...

mvh jens
Nej du kan ikke vende strømmen. Det er vekselstrøm og motoren kan kun dreje samme vej. Køb en lille kompressor i stedet...

 

Du kan måske bruge en løvblæser, de fleste af dem kan også suge

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for det, foreløbig. Jeg vil ikke opgive ideen om at få askesugeren til at blæse. Kan man vende møllen?

Vedr. løvblæser og kompressor, så skal der ligge noget i spanden som udvikler varme, så de kan ikke bruges. Ellers tak
Hansi
Annonce
Hej
Blæserhjulet i en støv/askesuger er indrettet sådan så det kaster luften udaf når det roterer og suger ny luft ind inde ved centrum - det vil derfor IKKE hjælpe at få det til at løbe den anden vej - du må finde på noget andet
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
hej hansi
lyder som et interressant project
her er et foreslag jeg tror du kan bruge
hvis du tager en metal skraldespand med låg
i mellem størrelse lidt mindre end en høj
vasketøjs kurv
og så laver låget lige som på den her
dog bare med spiro rør i stedet for

denne her er godt nok lavet til at sættes foran en værkstedsstøvsuger
så der ikke kommer noget i posen på støvsugeren og den virker efter
cyclon princippet
hvis du så sætter en brugt Pc køleblæser fra en stationær i en kasse
med ind og udgangs hul der passer med rørstørrelsen du bruger
men helst så den passer blæser hvor du samtidig kan have styring +
batteri/strømforsyning (evt. brugt fra Pc) samtidig så du kan styre
din hastighed på blæseren
om du skal montere den oven på låg eller ved siden af når du kobler
sammen med spanden må bero på den varme udvikling du forventer
der skal opnås

håber dette hjælper dig
glæder mig til , tilbage meldninger
undervejs selvfølgelig med billeder
vi elsker billeder her på LDS
held og lykke og god weekend

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

nu kommer det jo an på hvor meget tryk og luftmængde den skal blæse med , så er der flere muligheder
kan forstå at du vil en form for opvarmning i spanden og blæse det ud af slangen
så er prinsippet i det ovenstående billede god nok , du kan også bruge en af de alm askespande til støvsugeren , de koster ikke ret meget
monter et 100 mm spirrør på den studs der skal virke som indblæsning i spanden ( for at fjerne blæseren fra varmen ) og monter en vægventilator i røret til den luftmængde du vil have , der kommer jo ikke varme gennem blæseren , så den kan nemt klare dette
er det et større tryk du har behov for må du istedet over i noget andet som en lille kompresser elig , men så skal vi vide lidt mere , så er det ikke noget problem at finde en løsning

bliver det meget varmt i spanden skal du lige sætte den på et par sten for ikke at brænde underlaget , alt efter varmekilden skal du jo også tænke på tøndematerialet , er det åben ild vil en spand hurtigt blive brændt op
kan sikkert være jeg har nogle af de stumper der ligger i affaldsdyngen som du skal bruge hvis du selv vil lave spanden
du bor jo ikke ret langt fra mig
Hold da op med hjælp, tak for det alle sammen.

Jeg ved ikke helt hvormeget varme der bliver udviklet. Bliver det meget varmt så må jeg ligge det i en "gris"

Fine billeder af Høvlebænkens støvsuger. Lidt for stor til mig, idet jeg skal have den med i bilen, men princippet er fint og også noget af det jeg have forestillet mig. Den skal kunne blæse røg rimelig kraftigt så en pc køler er ikke nok.

Måske det ender med en alm. askesuger og så monterer jeg en ventilator derpå som bare skal i stikkontakten. Hvor ville det bare være nemt hvis man kunne få en motor til at blæse istedet for at suge.

Tak indtil videre. Jeg finder ud af hvormeget varme den udvikler. Jeg skal nok afsløre hvad det hele går ud på senere.
MVH
Hansi
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis