"håndbremsen" sidder fast

Hele  februar og indtil i går har min trailer/ombygget campingvogn, stået med bremsen trukket(Ikke af mig! Men af nu  tidligere mandlig medarbejder). Og nu sidder den uhjælpelig fast.Jeg har prøvet at rokke frem og tilbage både med og uden bremsen trukket.
Skal jeg mon bare spænde for og ringe til Falck? Eller er der liiige et eller andet smart jeg kan gøre?
Mvh
Helle på Møn, hvor solen skinner

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at løsne bremsen og så spænde bilen for.
Du bruger så bilen til at trække 1 meter frem, bakke 1 meter mange gange, hvis det ikke løsner bremserne, skal du have skilt bremserne og rense og smørre.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

OK, jeg har prøvet den med frem og tilbage, det fik jeg ikke så meget ud af,-og står nu nede på vejen, da jeg ikke tør køre forlæns op ad alléen op til gården, og bakke det går da slet ikke med ét hjul bremset. Så mukkert og bideklods er fundet frem......I hører nærmere om jeg får brug for vejledning i adskillelse eller om jeg blev kørende.
Foreløbig tak for hjælpen.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Mange mange TAK! Det gik smertefrit med bideklods og mukkert,- nu er vi kørende igen! Jeg skriver det gode råd ind min bog, som jeg er ved at skrive til min datter. I den står alt fra sortering af vasketøj, udrugning af div. fjerkræ, pandekager, der smager, stiklingsformering, podning af frugttræer,strikning af sokker og elefanthuer, udregning af strikkeopskrifter, hvordan man undgår at blive forkølet og nu også frigørelse af bremsede hjul;-) Og hun har da også fået at vide, hvordan man spæder vandpumpen, når man har glemt at slukke for vandet og brønden er løbet tør.
Endnu en gang mange tak, jeg er kørende igen....
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Tillykke med det, jeg havde heller ikke tænkt over den med klodsen.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Du glemmer en vigtig ting i samlingen over gode råd til barnet: Spørg på lav-det-selv.dk!

Med venlig hilsen
ktm

 

Sæføli! Det bliver flux tilføjet under links.
Tak for idéen!
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Det der med pandekager der smager lyder interessant!
Er opskriften hemmelig?
Ville du har ret,
Det er knageme rigtigt, men det er nok hemmeligt, så der bliver ikke flere Fiduser herfra.Om håndbremser.
Jamen, sæføli er opskriften hemmelig, men hvis du ikke siger det til nogen så kommer den her....
Vi laver ca 17 ad gangen, det passer lige til to voksne, et barn og to labradogger(de får én hver).
4 æg
4 dl hvedemel
4 tsk vanillesukker
1/2 tsk salt
4 spk smeltet smør
mælk til det har en fin konsistens,- lidt ligesom væg/loftsmaling;-)
Og nu har den talbegavede nok gennemskuet forholdstallene i pandekagedej.
Det er absolut lettest at lave i en blender, hvor du hælder de våde varer i først, så de tørre og så det smeltede smør til sidst.
Og så HUSK at lave dejen mindst en time før du skal bage.
Vaniljen er ok, men scoretricket her i huset er ingefær og så hjemmelavet æblegelé på.
En anden variant er honningkagekrydderi, der alligevel bare står og glor bagest i krydderiskabet.
Og til varm mad udelader du lige det vanillesukkeret og erstatter det med lidt gurkemeje,- og fylder pandekagerne med resterne af chilli con carnen fra i går,- og den har du altså også selv lavet!
Og nu må det være nok om pandekager,-jeg er blevet helt sulten...
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis