Lader vedligeholdessesfri batteri.

Elektronik nu om dage koster ikke boksen, men af en aller anden grund skal man betale boxen for en lader til vedligeholdessesfri batterier.

Nogen der kan anbefale en god billig lader. 500 kr. er bare for meget. LIDL har haft en på et tidspunkt, men har den ikke mere.

Nogen der kan hjælpe.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Elektronik nu om dage koster ikke boksen, men af... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kassereren jeg kan ikke forstå teknisk engelsk. Derfor har vi lav-det-selv så en der har og kan læse det du finder.gider at oversætte til os andre. og korte det ned..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

OK. Jeg vil snarest lave en forkortet udgave med de væsentligste punkter omkring håndtering af batterier, men lidt tålmodighed vil være velkommen. Med vinteren "in mente" plus et gammelt hus og en halv hektar have, går der nok et par dage inden jeg kommer i gang.

Mvh. Christian

kassereren.

det var lidt af en beskrivelse om batterier du har fundet frem.!
Hej
Forstår jge det rigtig, at eks. jeg har en havetraktor, og batteriet kan ikke bruges til at strate mere, kan jeg så sætte et andet batteri til i 2 min , plus til plus og minus til minus, og efterfølgende lade det.

Med venlig hilsen

Søren
både ja og nej.. hvis batteriet ikke er faldet helt samme så kan du være heldig at redde det på den måde JA

Svendborg

Annonce
Er der nogen eksplotionsfare ved det.
Jeg ville så sætte et optima startbatteri til i de 2 min.
Den har en start amp. på 850

Med venlig hilsen

Søren
Hvis traktor batteriet begynder at koge og der ikke er udluftning så er det jo "knaldgas" den udvikler og det kan jo godt antændes ved en gnist.
Står du i det fri og sætter kabler på det flade batteri og så på det fuld opladet er evt. gnister jo væk fra gassen. Men om det begynder at koge efter 2 min tvivler jeg på.

Omtanke og frisk luft er da brugbart.

Svendborg

Okay
Jeg har aldrig sådan tænkt over det, men er det også knaldgas man skal passer på, når man bruger starthjælp til den anden bil
og derfor man skal sætte minus til stel på den svage bil-?

Med venlig hilsen

Søren
du sætter altid kabler på den "dårlige" bil - hvis man kan sige det sådan.
Det er det batteri der modtager ampere der kan koge. Så når du sætter kabler på det opladet batteri er det jo der det gnister og det "koger" jo ikke.

Men det er også derfor at der skal være udluftning når man lader et batteri.

Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis