Digital video redigering

Hej alle,

Jeg har købt mig et Samsung videokamera som optager i full HD, på et SD kort.. Filerne er i MPEG format.
Der medfulgte et program der hedder Intelli-studio, men det er dælme det forkerte ord.. Det er så skod så man bliver helt arrig..

Så nu vil jeg høre om der er nogen som kan anbefale et godt program til redigering/konvertering til DVD..

Jeg har i forvejen Pinnacle Studio 9 fra dengang jeg brugte mit kamera med DV bånd, men det kan ikke redigere de nye filer.. Og Windows Movie Maker kan heller ikke..

Nogen bud på hvad jeg skal bruge ? Gerne billig eller gratis program :-)

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver ikke om det er MPEG2 eller MPEG4. MPEG4 er vist ret umuligt at redigere direkte

Du bliver nok nød til at konvertere til et mere simpelt format. Der findes mange konverteringsprogrammer.

I dag kan man gratis få et sådant program fra
http://www.giveawayoftheday.com
Kvaliteten af dette program kender jeg ikke.
Hej,

Det er MPEG4 (.MP4) , men det program der fulgte med, Intelli-studio, kan godt redigere dem, det er bare ultra langsom i brugerfladen og ikke særlig godt.. i går da jeg med megen tålmodighed havde fået de 10-12 klip samlet med overgange osv. så trykkede jeg gem i videoformat, så fik jeg en fejlmeddelse og lortet lukkede ned.. spildt arbejde..

Gad godt hvis Pinnacle havde en version der kan tage MPEG4 er der nogen der ved om det findes ?

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Et lille kik forbi Pinnacle fortæller det hele. Det understødter MPEG4. (http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+HD+14.htm)

Så synes jeg da det er en god ide at give lidt for at få et ordenligt program, de er altid bedre, der kommer rettelse, opdateringer osv. Iøvrigt er det ikke særlig dyrt, en ca 400 for standart udgaven. Villa da være synd ikke at give dit kamera det bedste.

En helt anden ting er, MPEG4 er ikke barnemad et arbejde med for en processer, så forvent ikke mere end hvad din computer nu kan følge med til. Det kan intet program lave om på Godt med ram er også rimelig nødvendigt..

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Jeg takker for svaret, har kigget på det, og kan godt se jeg ligger lige i underkanten med PC kraft, så nu er der en undskyldning for at opgradere..

Pt er det en AMD Sempron 3100+ 1.81 GHz med 2 GB ram.. Så der må investeres..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej,

Jeg har også netop købt mig et samsung digitalkamera med intelli-studio. Og kan da overhovedet ikke finde ud af at bruge det.

For det første er jeg ikke nogen haj udi computerverdenen og da jeg ikke har computer der er stor nok til at kunne afspille HD vil jeg gerne brænde filmene over på dvd. Men kan dette overhovedet lade sig gøre?

Når jeg har mine film liggende som filer af 1-2 min varighed får jeg jo en uoverskuelig masse videoklip hvor jeg tidligere bare har haft dem på et bånd på 1½ time. Kan det ikke lade sig gøre at få dem samlet på en dvd af 1-1½ time isdetfor at jeg skal ind og klikke på hver enkelt klip for at se dem?
DVD er normalt MPEG-2 format, men nogle af de nyere spiller kan også klare MPEG-4. Ellers skal dine film omkodes til MPEG-2.

Søg på "DVD Authoring", der er den slags program du skal bruge.

MvH,

Bent.
Ok, tak for det.

Men hvordan får jeg den sat sammen til èn lang film?
Du kan bruge DVD Flick http://www.dvdflick.net/ (Koster GRATIS) :-)
der kan du indlæsse alle din "stumper" og lave en DVD med menu

mvh
Takker. Det vil jeg prøve.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis