Bundfældningstank (sivebrønd)

Hej med jer

Jeg har et spørgsmål ang. vores bundfældningstank, som efter tømning i efteråret, lugter en del.
Det er sådan at bundfældningstanken ligger omme bag huset og jeg tror at overskydende vand løber igennem et rør om til forsiden af huset hvor der er en form for brønd som ustandseligt løber over. Det er fra denne brønd lugten kommer.
Brønden, som jeg umiddelbart kan se det, er ca. 50 cm dyb med en beton bund. Det virker som at der i kanten er betonbunden er et mellemrum ud til siderne.

Kan man gøre noget for at denne såkaldte brønd ikke løber over hele tiden?
Hvad hedder i grunden sådan en brønd?

Det skal lige siges at den begyndte først at løbe over efter vi fik tømt bundfældningstanken.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

(Det hvide er det som lugter og under trædækslet er "brønden")

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er højst sansynligt at dit dræn er stoppet og skal spules. hvis det er noget gammel noget kan det også være at røret mellem brønden og tanken er faldet sammen og derfor ikke virker optimalt. jeg tror så at den brønd du har på billedet er der hvor alt vandet fra huset løber til og så videre til tanken.
Kunne det tænkes at det videre forløb er frosset?
Jeg har lige oplevet dette med et afløb fra en rist foran døren til et udhus. Jeg lå ude i regnen med mit rensebånd og kunne slet ikke støde det igennem blot 5 meter rør under vores vej. Det ligger netop kun i ca 50-60 cm dybde og har været lukket ved udløbet af sne og is. Nu håber jeg så på at frosten hurtigt går af jorden, så jeg undgår at få vand ind i udhuset!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tusind tak for svar.

sluppermand: Umiddelbart så giver det god mening med at drænet er stoppet. Jeg tror jeg ringer efter nogen som kan spule det i morgen.

ktm: Jeg tror ikke det er frost, da det begyndte længe før frosten satte ind. Vejrudsigten ser da lovende ud, så mon ikke frosten forsvinder hurtig igen :-)
Mit afløb er nu tøet, og alt er fryd og gammen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Slamslugeren var forbi i dag og det viste sig at under trædækslet var der endnu et dæksel. Han fik tømt det hele og spullet rørene igennem og det har hjulpet.

Tak for hjælpen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis