Tag og Vinduer

Hej Med jer,
Vi har købt et rækkehus tæt på København. Det forholder sig således at huset skal have en overhaling både inde og ude før vi kan flytte ind (ca. 15 juni). Da jeg ikke har den store erfaring med tag og vinduer, vil jeg lige spørge jer til råds.

Facade: Jeg skal have skiftet 8 almindelige 2 fags sidehængte vinduer (ca. 150X140 cm) og en terrassedør (enten træ eller træ/alu).

Tag: Teglstenene skal udskiftes og der skal monteres 4 stk. Velux vinduer. Taget skal isoleres. Gipsplader og maling på loftniveau (2. sal) samt trappe til 2. sal klarer jeg selv. På lofter findes der i øjeblikket er der nogle lodrette stivere som understøtter tagryggen. Disse skal fjernes (dvs. spærene skal nok forstærkes).
Husets grundplan er 65 kvm, og jeg vil tro at tagets areal er på ca. 100 kvm. Se evt. billede.
Er der nogle af jer der har erfaringer med lignede projekter, og som måske kan give et
overslag over hvad koster at skifte henholdsvis vinduer og tag?

Har i evt. nogle anbefalingsværdige håndværkere, hører jeg selvfølgelig også gerne om det - selv om det her selvfølgelig er et LDS forum ;-).

Mvh. SHAQ

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er LDS kan du finde alle priserne på nettet. Shop lidt rundt. Du kender størrelsen på huset og taget, så du ved hvad du skal bruge af materialer.

Men hvis du er ude efter et reelt tilbud fra en håndværker ved jeg ikke om du får det her? - dog måske som en personlig besked?
Du kan eventuelt tage materialeomkostninger og gange med Pi, så har du et overslag!..

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også