Fedt til spilkop ?

Har skilt spilkopperne ad - de skal hård-fornikles... Måske burde jeg ikke være overrasket men se lige på rullelejerne - hvor tørre de er

Hvilket fedtstof bruges til at smøre - disse og gearet i spilkoppen ??

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Har skilt spilkopperne ad - de skal hård... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
gom: Ja synes de er rigtig flotte faktisk udover forventning - tror brormand har poléret dem op.. Vil gerne forhøre og IKKE for at gøre reklame - hvad det koster at få et sæt spilkopper i dénne stand... Brormand kan også belægge dem med guld ;-)

Faktisk er jeg chokeret over at nye spil uanset fabrikat stort set koster det samme - spidsen af en jetjager....

Man kan jo selv polerer dem.. mere fordi vores jo også er skallet af..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

De ser godt ud
Meget pænerer end krom, så det har da vist været værd at spare der

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nydeligt

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Nu sidder spilkopperne monteret på båden. De har en rødlig nuance og dermed lidt "varm" farve og ikke så blank og "kold" som forkromede. Iflg brormand er krom faktisk stærkere end nikkel, så jeg æder lige mine ord.. Men de fleste spilkopper han har lavet er der sjældent mere end 6my krom på og desuden er miljøet, saltvand osv hårdere ved krom end nikkel. Lige til info vedr de spilkopper han lavede til mig - der ligger 30 my nikkel på og de er efterflg poleret op, selve "klokken" er støbt bronze og han "trak" 12 my gammel belægning af...
Rent prismæssigt er det ikke dét at lægge enten krom eller nikkel på, der koster - det er den efterflg polering som af gode grunde er håndarbejde..
Jeg skal til efteråret have pillet ALLE beslag som sidder udvendigt,af og sendt til hårdfornikling...
Vender tilbage når brormand har regnet lidt på priser...

Annonce
Udgift til een spilkop af denne str. ca 150mm i base incl aftrækning af gammel krom, ny hårdfornikling og polering er ca 2kkr - det skal ses i kontrast til en ny som koster i omegen af 5-6kkr

Jeg er ret sikker på at den hård fornikkeling holder sig pæn længerer end en ny krom

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis