Dæk fra T. Hansen

Hej

Så er foråret da gudskelov på vej.

Men det betyder også, at det er ved at være tid at få sat sommersutter på Xantia'en. Vi kørte godt nok på vinterdæk hele sidste år (da det var, hvad den havde på, da vi købte den), men venstre forhjul har været punkteret, er blevet lappet, er blevet utæt igen, og holdes nu sammen med DækPilot. Så der skal sommerdæk på, basta.

Fruen talte med en dækmand, der kommer som kunde i grillen, han skulle have 3500 for 4 Michelin påsat. Vi fik ikke lige modelbetegnelsen.

Det synes jeg lyder dyrt, i betragtning af, at man kan få 4 'Et-eller-andet' på nye Ali-fælge for 3000 hos T. Hansen. Ikke at jeg lige havde tænkt mig at gøre dette, men de sælger også Michelin til 600 kr/stk + 50 kr. for at sætte dem på fælg.

I vores størrelse (185/65-R14) kan man også få nogle, der hedder Roadstone til 350/stk og Nokian til 450/stk.

Dækmanden fra før fnyste selvfølgelig af foragt over T. Hansen, og sagde at deres dæk blev firkantede på 14 dage (det skal han jo sige), men T.'s Michelin er vel ikke en ringere kvalitet end hans egne Michelin? Og hvad med de andre mærker, kender I noget til dem?

Vi kører omkring 15.000 km om året, og vel kun de 10.000 på sommerdæk, så jeg gider ikke bruge en formue på gummi (i hvert fald ikke til bilen).

- Og så lige et tillægsspørgsmål: Hvad må 4 stålfælge koste hos en hugger?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Albino
Ang. dæk er det en jungle. Firmaet her på Lolland, som jeg arbejder for (autoværksted), sælger vel imellem 3-500 dæk om året, og vi sælger hovedsalig Yokohama dæk, og vi har højest en enkelt reklamation hvert 3. år. Yokohama er noget billigere end Michelin, men kvaliteten idag er lige så god som Michelins, så jeg ville ikke betænke mig på at købe Yokohama. Har selv 185/65-14 på min Carina E både som sommer- og vinterdæk. Den nøjagtige pris ved jeg ikke nu, men kan finde priser på mandag, du skal blot fortælle, om du kører T eller H dæk. Det står efter størrelsen. Ang. brugte fælge, hvis du kører ind til en hugger, og selv afmonterer hjulene, er prisen vel 100-150 pr hjul
Hej Albino.
Ja, dæk er sgu en jungle. Inde på FDMs hjemmeside kan man få et overblik over en masse test af vinter- og sommerdæk. Før kørte jeg selv med nogle billige dæk af mærket Toyo som jeg var glade for. I dag kører jeg med Michelin på Alufælgene og Pirelli på stålfælgene på min VW. (Pirelli var test -vinder det år jeg købte dem) Hold dig fra de billigste dæk. De kan være livsfarlige (ifølge FDM)

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Hej Albino.

Michelindæk fra Thansen eller michelin fra andre er der ikke forskel på. Men med det lave kørselsforbrug du har skal du gå uden om alt for billige dæk,for dine dæk kommer jo til at køre i flere sæsoner og billige sommerdæk/vinterdæk kan kun holde 2 pauser sommer/vinter og derefter har de slået sig,rejst sig i mønstret eller hopper.

Jeg kører ikke flere km end dig,og har Michelin pilot exalto på om sommeren og Kleber krisalp om vinteren på henholdsvis 16 og 15"
alufælge. Sidste sommer kørte miclelinerne den 4 sæson uden støj/hopperi af nogen art og de ryger så af nu for 4 somre så går den ikke længere uanset slitage eller ej

 Mvh Henrik

Det er T-dæk, der sidder på nu, men det er lidt akademisk, da jeg hverken skal køre 190 eller 210 km/t, som hhv. T og H er godkendt til - og en Xantia 1,8 er formodentlig heller ikke typegodkendt til mere end 190.

Så T will do nicely

@Nallerplys:

Sandsynligheden for at vi har Xantia'en i mere end 2 sæsoner mere, er nok ikke så stor. Normalt holder vi vores biler i én synsperiode, så vurderer vi, om det er værd at ofre en synsklargøring, eller vi skal finde en anden, nysynet, til max 20.000.

På den måde har vi bil for ca. 1000 kr. om måneden i afdrag + nødvendige reparationer i perioden. Vi ryger i bilen, har langhåret hund og isspisende afkom, så vores biler ser normalt ikke voldsomt pæne ud, desuden står de ude hele året og på offentlig parkeringsplads i Ishøj, hvor Mercedesstjerner sjældent overlever mere end 2 timer

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Så er den sag da helt klar,bare på med Thansen hjulene og afsted,man skal jo altid have med i vurderingen hvor længe det skal holde  Og retfærdigvis skal det da siges at der er mange tilfredse brugere af Thansen hjulene rundt omkring,min vurdering er bare at de ikke holder sig lige flere sæsoner i træk men det kan i jo være helt ligeglade med.


 Mvh Henrik

Annonce

Prøv at se her:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl

Tag dig ikke af, at det er et pl site. Dækkene kommer med kurer fra Tyskland.
Gå ind og se "detaljer" ud for det enkelte dæk. Det kan give nogle meget overraskende resultater.
Desværre kan man bruge rigtig meget tid på det, når man først bliver grebet og fanger den dybere mening

Jeg har købt flere hundrede dæk der igennem, og skal aldrig købe andre steder, idet jeg ikke gider alle de gode historier fra de varme lande. man altid får, når man spørger "eksperter". Alle snakker for sin egen vindings skyld.

Ikke en eneste gang, har jeg været skuffet over servicen og dækkene. Jeg lægger så selv dækkene på og afbalancerer, og har aldrig fået et skævt eller defekt dæk. Derimod kan jeg jo ikke svare for, hvordan de tilknyttede værksteder tumler sagerne, men hvorfor skulle de være dårligere end andre.

Jeg ejer ikke dette firma, eller arbejder der, eller har aktier i det, eller får nogen form for bonus eller vederlag!


Med venlig hilsen
ktm

 

Bogstavet siger hvor hurtigt dækket er lavet til at kører og har intet at gøre med hvor hurtigt du har tænkt dig at kører.

Bogstavshastigheden skal passe til bilen.. Du får skylden ved et smadret dæk på en motorvej uanset hvor hurtigt du kørte hvis dække går i udu.. For øvrigt kan du få en bøde..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej med jer
det med hvilken bogstav der står har noget at gøre med hvad dækket
er godkendt til og ikke hvad bilen er godkendt til af hastighed

og den med billige contra dyrere dæk er en rigtig træls ting da jeg
som proffesionel chauffør aldrig kunne drømme om at køre en meter
uden der er et par ordentlige sutter på og som passer til årstiden
det koster måske lidt mere men det er dælme billigt i forhold til
den ekstra sikkerhed det giver når der skal styres/bremses
og jeg syntes det er brand irreterrende at man næsten hvergang der er
et uheld kan gå direkte hen og kostatere at den vogn der er skyld i uheldet
også har enten billige ukendte dæk på eller forkerte i forhold til årstid/føret

man betaler altså for sikkerhed det er ikke et sted der skal spares
prøv lige at se på hvor lidt kontaktflade dine dæk reelt har med vejen
det er der alle kræfter skal overføres imellem uanset om der accellereres
styres eller bremses

men hvis i syntes det er iorden at sætte livet på spil kunne i så
ikke gøre det et sted hvor andre ikke ville komme til skade

ja dampen skulle lige ud

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har kørt med Kumho dæk i flere år på min W124. Jeg købte både sommer og vinterdæk af dette mærke. Jeg fik dem anbefalet af et værksted som alternativ til Michelin og de var supergode. Denne vinter kørte Saab'en på vinterdæk, af mærket Sava, som var udmærkede, indtil den døde. Nu har vi en Passat med firkantede Michelindæk. De har klart været opbevaret forkert. :-)
Nu er navnet jo ikke alt. Michelin energi er da noget skidt.. Vi har dem som sommer dæk.. De er dyre og kan slet ikke holde fast på en våd vej, uanset om vejen er varm eller kold..
Rigtig mange dæk, især de dyre er en blanding af komfort, lang holdbarhed og sikkerhed.. Jo mere du får af den ene ting jo mere mister du af de andre.

For øvrigt må du ikke sætte dæk til 150 km/t på en Porche eller Mercedes der kan runde de 200

Kørte for en del år siden på nogle Hankock dæk.. de var udmærket til at holde fast på våd og tør vej.. men jeg har da aldrig punkteret så meget.. ved ikke hvordan de er i dag.. men de var BILLIGE...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis