Male vægge med kant

Vi skal til at male vægge i stuen og vil gerne have den klassiske kant rundt om væggen. Mit spørgsmål er, hvordan taper man bedst dette. Bruger man en lodsnor så man får en helt lige kant, eller skal man følge væggens/loftets "naturlige hældning og ujævnheder"?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal følge husets skævhedder, hvis du først går igang med lod o.s.v. vil husets skævhedder træde voldsomt frem.

V.h.  Håndværkeren
Tak for svaret, det var også det jeg mest hældte til. Hvordan ville du gøre dette? Tage en klods med en blyant på og køre ned langs den anden væg. Eller Finde det rigtige mål oppe og nede og så tage en snor og tegnestifter og så stramme den imellem de 2 stifter. På den måde får jeg jo en helt lige streg, men som stadig starter og slutter ud fra væggens skævhed.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nogle huse har så skæve vægge, at det ikke passer ind med rammer
Men det opdager i først når de er lavet

Men for det meste skal man prøve at følge skævhederne, men mindre bugtninger kan evt. glattes lidt ud


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for alle svarene.. Jeg er gået igang og jeg brugte snore og tegnestifter, da jeg ikke havde fået svaret endnu. Men også lidt på grund af, at jeg skal lave flere firkanter inde på væggen. Altså at der skal være en maletaperulle mellemrum imellem nogle firkanter på væggen, og med snoren kan jeg nemt placere og finde ud af om det ser godt ud, inden jeg sætter tape op. Det ser ud til at fungere meget godt, er lige blevet færdig med at tape den første væg, og er ganske tilfreds
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vi glæder os til at se et lille billled eller 2

Men så lader det til at dit hus kun er lidt skævt

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Puha, det holdt hårdt til lidt ud på aftenen, alle søljer har fået 3 gange maling, og kanterne er blevet knivskarpe(Det betaler sig at male tapen med grund farven først

Men her er et par billeder - vi er selv yderst tilfredse med resultatet. Billederne snyder lidt men midter søjlerne er en lidt lysere nuance, og alle linier er helt lige i forhold til vægge/loft/gulvpaneler

Takker igen for hjælpen, og fortsat god søndag.

PS. Ignorer gerne rodet - vi bor stadig i flyttekasser

Det ser godt ud

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ØH hva-for noget rod, det der er på billedet er da ikke rod det er blot tegn på at her lever menesker.
Farvevalget vil jeg afholde mig fra at udtale mig om
Og så ved du jo godt at: Hvis et rodet bord tyder på et rodehoved, hvad tyder så et tomt på ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også