Spulearme i opvasker kører ikke?

Hej.

Jeg har en 6 år gammel bosch opvaskemaskine.

Spulearmene kører ikke - Den tager fint vand ind, og pumper det også fint ude igen

Den kører igennem programmerne uden besvær, udover at spulearmene selvfølgelig ikke kører.

Hvad gør jeg?

På forhånd tak for hjælpen.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Problemet er ofte at der sætter sig ris eller majs fast i dyserne. Så er der ikke nok gennemløb til at drive armene rundt.

Prøv at tage spulearmene ud og rens dyserne med en tandstikker under rindende vand.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Kommer der vand ud af armene?? det er jo det tryk der driver dem rundt???

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej, kommer ingen vand overhovedet.
prøv at rense pumpen+dine spulearme

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hvordan kommer man ind til spulepumpen??
Nu kører maskinen fint igen. Var bare spulemotoren der sad fast. Tak for alle svarene.
Hej. Jeg har nogenlunde samme problem med min Bosch. Dog vil min maskine gerne pumpe vandet rundt på program 3 (mekanisk udgave) men ikke på pogram 1 og 2.

Helt præcist kører den faktisk kun på de sidste 50 % af program 3.

Derudover tager den vand ind og pumper det ud lige som den skal. Jeg har lige flyttet den. Før den blev flyttet virkede den fint, men nu har jeg så ovennævnte problem..

Nogen som har en ide..?

 

Skrevet af Mr. Seat på 21 nov 2010 21:14
Hej. Jeg har nogenlunde samme problem med min Bosch. Dog vil min maskine gerne pumpe vandet rundt på program 3 (mekanisk udgave) men ikke på pogram 1 og 2.

Helt præcist kører den faktisk kun på de sidste 50 % af program 3.

Derudover tager den vand ind og pumper det ud lige som den skal. Jeg har lige flyttet den. Før den blev flyttet virkede den fint, men nu har jeg så ovennævnte problem..

Nogen som har en ide..?


Det kunne være et afløbsproblem, din afløbsslange skal ende 30 cm over gulv, ellers kan der kommer "hævert" virkning, det kunne udløse det du beskriver..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis