Kan man støbe / spartle oven på spånplade gulv

Hej For et års siden lavede jeg en tilbygning med kælder under, der udvidede stuen og kælderen parallelt med det eksisterende. Desværre har jeg efterfølgende konstaterede at det nye stuegulv ikke er lige, altså etageadskillelse bjælkerne er langt forkert så det ene hjørne af stuen svarende til et areal på 4 x 4 m. ligger fra 12mm. Til 0 under det øvrige gulv. Øverst har jeg en lamel parket der kan tages op igen, men under ligger der et 22 mm. Spånpladegulv hvori der er langt gulvvarme PEX slanger og det vil være fuldstændigt umuligt at hive det op igen. Mit spørgsmål er: kan jeg støbe og med hvad (blanding eller produkt) oven på oven på gulvspånpladerne fra de 12mm. I tykkelsen og ned til 0, for at rette gulvet op.

frans

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja , det er ingen problem
du skal sørge for at prime godt , og brug så en flydespartel med fiberarmering der er beregnet til trægulv
Tak for det.
Jeg fundet Lip 926 og primer Lip 54, der skulle opfylde kravene. Jeg har hørt at Lip har de bedste produkter og også, hvis man spørger det rigtige sted, de bedste priser, men det er alligevel halv dyrt. 

frans

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
nu er jeg personligt ikke meget for lip , men det er jo en smagssag , den skulle være iorden rent holdbartsmæssigt , men noget mere træls at arbejde med, men det betyder jo selvfølgelig ikke det store når det bare er så lille en mængde som du skal bruge , men en del når man bruger flere paller hvert år
og ja , spartel er ret dyrt at bruge , men det er givet godt ud
Hvilket produkt foreslår du jeg skal bruge? Jeg har tidligere arbejdet med Lip 215 og det der med at det er selv nivilerende er kun begrænset.

frans

hvilket fabrikat du skal vælge er op til dig selv , hvis de overholder kravene er det lige godt , den store forskel ligger mest i hvordan det er at arbejde med , den jeg normalt bruger kan være ret svær at få fat i , da den normalt ikke er i handelen til private
og det med selvnivilerende er det ret ens for de forskellige , du skal op i et ret tykt lag før det selv retter sig til , så der er lip ikke ringere
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også