tomgangsjustering på VW diesel

Hej

Jeg har købt en Passat ´91 med 1,6 liter diesel i uden turbolader. Den går godt i motoren, men tomgangen er meget høj, jeg vil vurdere omkring 1100-1200 omdr/min. . Hvis man stiller på den skrue der holder hvor gasarmen ligger an imod når den holder i tomgang, sker der ingenting, selvom armen flytter sig (denne skrue var plomberet i samme stil som den der bestemmer maksimal gas).
Umiddelbart kan jeg ikke se hvilken anden skrue der skulle have indvirkning på tomgangen, men har I noget input hertil?
Kewin.

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På nogle dieselbiler sidder der en koldstarts anordning som regel til venstre for rattet, som forstiller indsprøjtningen samt tomgang ved koldstart, og det er første betingelse for at stllie tomgang, at den er deaktiveret. Det er som regel en knap, der enten trækkes ud eller drejes for at aktivere koldstart, men den skal ihvertfald deaktiveres som det første
Hej igen

Ja den har jeg bemærket. Den er deaktiveret, eller ihvertfald skubbet ind.
Hvis man hiver den ud, går motoren endnu hurtigere, så om den rent mekanisk er strammet kablet for meget skal jeg lige se på. det kan vel godt være den skal slækkes mere af eller hvad?
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis