vandnæse

Jeg har et 70'er hus, hvor der ligger en træ-rem på murkanten hele vejen rundt. Jeg vil montere Ivarplank på gavlene, ned til overkant rem. Murkanten ligger 4 cm længere ude end remmen og man har engang monteret alu-vandnæser, ved at sømme dem på remmen 3 cm oppe og LODDE dem sammen. Det har så bevirket to ting: 1. Lodningerne er sprunget allesammen, pga træet har udvidet og trukket sig samen. 2. Det yderste af næset har løftet sig, så der er tilbagefald og vanndet render  ind i hulmuren.
Hvad skal jeg montere?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er mere at de zink-alu kanter udvider og trækker sig sammen ved temperatur skift, og ikke limtræet der arbejder så meget at de er sprunget i samlingen.

Problemet er at de har loddet dem, alu, zink, stål osv.. skal have lov til at arbejde, og det har det ikke hvis det er lodet.

Disse skal bare overlappe hinanden, og er der fald udaf så skal vandet nok finde den vej.

Alternativt kan der jo bare monteres en vandnæse i træ i stedet for.
For det første er det nok højst sandsynligt zink, man kan ikke lodde på alu. For det andet er det totalt åndsvagt de overhovedet er blevet loddet. Du skal have købt dig nogle nye zink kanter og montere dem, uden at lodde

Blikkenslager ved

www.brixgaard.dk

oky, men skal jeg stadigvæk bare nøjes med at sømme dem på remmen? Det tyggegummi man kan lægge under for at pakke, bliver jo sjovt gennem årene. PS: Det er ikke en limtræsrem men tømmer

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis